شناسهٔ خبر: 67056642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هشداردانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص بروز بیماری تب دانگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت نگران کننده بیماری تب دانگی در استان‌های همجوار هشدار داد و تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در صورت بروز علایمی همانند تب شدید، سردرد، درد مفاصل، افت فشار خون، خونریزی‌های زیر پوستی، لکه‌های پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه‌ها سریعا به پزشک مراجعه نمایند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد: که تب دانگی یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه آئدس که در فاضلاب‌های رها شده، محل دپو زباله، مناطق مرطوب، محل‌هایی که لاستیک‌های فرسوده رها شده اند، تخمک گذاری و تکثیر گردیده و بوسیله نیش پشه آئدس وارد بدن انسان می‌شود و ظرف مدت یک هفته علایم آن بروز می‌کند.

جاودان سیرت از دو مورد فوتی در استان فارس به علت ابتلا به تب دانگی خبر داد و از مردم خواست در صورت داشتن علایم یاد شده خصوصا بعد از مسافرت به استان‌های همجوار به پزشک مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با درمان این بیماری با تاکید بر اینکه درمان این بیماری همانند سایر بیماری‌های ویروسی حمایتی است، راه انتقال این بیماری را صرفا نیش پشه آئدس دانسته و بیان داشت: این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود.

جاودان سیرت در ادامه گفت: خوشبختانه تا کنون موردی در استان مشاهده نشده و آموزش‌های لازم به پرسنل حوزه سلامت در رابطه با چگونگی برخورد با موارد احتمالی داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت بهداشت محیط عنوان نمود و از مردم خواست نسبت به رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط بیش از پیش کوشا باشند.

نظر شما