شناسهٔ خبر: 67056628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه یزد:

مسئولان با ‌نیت خدمت‌رسانی وارد عرصه شوند

امام جمعه یزد با بیان اینکه مسئولان باید تنها برای خدمت به مردم بر روی کار بیایند، گفت: اگر کسی تنها به دلیل جلب رضایت الهی و خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شود، قطعا خداوند و مردم یاری‌گر وی خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تسلیت سالروز فرا رسیدن شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: روایتی از امام جواد وجود دارد که آن امام بزرگوار می فرماید اگر هر کدام از شما بخواهید که در کارهای بزرگ شرکت کنید، و یا در حرکت‌های عظیمی خدا شما را موفق گرداند، باید متکی به قدرت خدا باشید.

وی با بیان اینکه باور به خدا و اطمینان از توکل به خدا باید به طور واقعی در ما نهادینه شود، یادآور شد: اغلب افراد به این باور که خدا و توکل به او برای هر انسان کافی بوده و پشتوانه عظیم انسان است، نرسیده‌اند. 

امام جمعه یزد تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) چراغ راه هدایت مردم بوده و آنها را از خواب جهل بیدار می‌کردند؛ اما عده‌ای خاصی چون نمی‌خواستند این مهم اتفاق بیفتد، برای شهادت پیشوایان دینی ما نقشه کشیدند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی که بر اساس آرمان‌های امام حسین (ع) پایه‌ریزی شده است، گفت: حاکمیت الله در جامعه رواج دارد و استکبار جایگاهی ندارد؛ این طبیعی است که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های گوناگون صورت گیرد؛ همان‌طور که ائمه اطهار(ع) باید به مبارزه با ظلم و استکبار بر می‌خاستند، در جمهوری اسلامی ایران نیز این راه ادامه دارد. 

ناصری هدف استکبار را سوق دادن افراد به بی علمی، بی فکری، بی هویتی عنوان کرد و افزود:  ایران اسلامی راه امام جواد (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) را می‌پیماید و تلاش می‌کند تا فساد، ظلمت و تاریکی، بی هویتی و بی فکری را در دنیا بزداید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخاب ریاست جمهوری بیان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی به سوی کمال را می‌خواهد تا در دنیا و آخرت سعادت و رستگاری نصیب افراد شود؛  کسانی که در بستر انقلاب اسلامی حرکت و تلاش می‌کنند، باید بدانند که در مسیری حرکت می‌کنند که خداوند برای آنان معین کرده و باید به‌گونه‌ای راه را طی کنند تا در نهایت خود و انقلاب اسلامی به تکامل دست یابند. 

 وی ادامه داد: همه باید بدانیم که اگر هدف در زندگی در راستای تکامل باشد، خداوند یاری‌گر ما خواهد بود.  حکومت اسلامی بر اساس نیتی پاک شکل گرفت و حکومتی که برای تقویت دین خدا، خدمت به مردم، حاکمیت الله حرکت کند، پشتوانه الهی خواهد داشت. 

ناصری گفت: برای همه افرادی که در این انقلاب هستند، مسیر خدمت به مردم برای رسیدن به تکامل مهیا است و اگر در این مسیر کاهلی کنیم، ضرر کرده‌ایم. 

وی افزود: اگر برای تقویت و ترویج دین خدا در عرصه هستیم، باید نیت خود را خالص کرده و در این مسیر تلاش کنیم. در حکومت انقلاب اسلامی اگر کسی بخواهد صرفا به جنبه حکمرانی و ریاست بر روی کار بیاید، معارض پیدا خواهد کرد. اما اگر کسی تنها به دلیل جلب رضایت الهی و خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شود، قطعا خداوند و مردم یاری‌گر وی خواهند بود. 

ناصری بیان کرد: مسئولان باید نیت خود را خالص کرده و تنها برای خدمت به مردم بر روی کار بیایند. فضای انتخاباتی باید به دور از سیاست‌زدگی و در کمال صداقت و راستگویی باشد. آبروی مومن اهمیت و ارزش بالایی دارد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم باید با بصیرت و درایت کافی و به دور از احساسات داوطلب موردنظر خود برای ریاست جمهوری را انتخاب کنند.

نظر شما