شناسهٔ خبر: 67051574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهدی‌های عزادار، در سوگ ابن الرضا گریستند

هیئت ها و دسته‌های عزاداری همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) با برپایی اجتماعی بزرگ از عرصه میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی در سوگ ابن الرضا گریستند.

صاحب‌خبر -
مشهدی‌های عزادار ، در سوگ ابن الرضا گریستند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در این آیین جمع بسیاری از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) فرزند امام رضا (ع) در عرصه میدان شهدای مشهد اجتماع کرده، به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند و یاد و خاطره شهید جمهور (خادم الرضا) را نیز گرامی داشتند. در این اجتماع که از ساعت ۹ روز جمعه آغاز شد جمعی از مسئولان اجرایی مشهد و استان خراسان رضوی، امام جمعه مشهد، قشرهای مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی مشهد حضور داشتند.
 
قرائت قرآن کریم، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت (ع)، شعرخوانی با مضمون شهادت امام جواد (ع) از جمله برنامه های این آیین بود. در این مراسم، عزاداران پس‌ از نوحه سرایی و سینه زنی، با در دست داشتن پرچم‌های سیاه، سبز و قرمز با زمزمه یا امام رضا (ع) از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کردند. این پرچم‌ها با نوشته‌هایی نظیر مفتخریم که مذهب ما جعفری است،لبیک یا امام و هیهات منا الذله ، یا حسین شهید(ع) و یا ابالفضل(ع) مزین شده بود و پلاکاردهایی با عکس شهید خادم الرضا، آیت الله رییسی نیز در دست عزاداران وجود داشت.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این آیین عزاداری با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی در این مراسم گفت: در سالروز شهادت امام جواد(ع) در کنار سوگواری و عزاداری امام نهم، مردم ولایتمدار برای شهید خدمت نیز سوگواری کردند. حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: مردم خداجوی، تحقق تمدن اسلامی را در بستر و مسیر ولایت و امامت دانسته و حرکت اجتماعی و دینی را در چارچوب هدایت و نظارت امام معصوم و نایبش یعنی ولایت فقیه تعریف و معنا می‌کنند از این رو امید است با برگزاری این مجالس عزا کمی از دین خود به شهدای انقلاب به ویژه شهدای خدمت را ادا کرده باشیم و بتوانیم راهشان را در سایه ولایت و امامت ادامه دهیم.
 
امام محمد تقی معروف به جوادالائمه (ع) در روز آخر ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسیدند. حرم آن حضرت در شهر کاظمین عراق است.

نظر شما