شناسهٔ خبر: 67052817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عزاداری مشهدی‌ها در سوگ ابن‌الرضا(ع)+فیلم

همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) زائران و مجاوران امام رضا(ع) با برپایی اجتماع در عرصه میدان شهدا در سوگ ابن الرضا(ع) گریستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) امروز با حضور در عرصه میدان شهدا به اجتماع عزاداران ابن‌الرضا  که همزمان در سراسر کشور مشغول عزاداری و مرثیه‌سرایی هستند، پیوستند.

امروز و در سالروز شهادت جوادالائمه (ع) بنابر سنتی قدیمی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برای عرض ارادت به امام و ولی‌نعمت خود، رهسپار حرم مطهر رضوی شدند تا ضمن عرض تسلیت و تعزیت، در همراهی با خاندان عصمت و طهارت(ع) تجدید عهد و پیمان کنند.

 زائران حرم مطهر امسال به نیابت از رئیس‌ جمهور شهید و به شکرانه سال‌های خدمت او در عرصه‌های مختلف و به ویژه تولیت و خادم‌الرضایی وی نایب الزیاره او بودند.

قرائت قرآن کریم، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مدیحه‌سرایی توسط مداح اهل بیت (ع)، شعرخوانی با مضمون شهادت امام جواد (ع) از جمله برنامه‌های این آیین بود و  عزاداران پس‌ از نوحه‌سرایی و سینه‌زنی، با در دست داشتن پرچم‌های سیاه، سبز و قرمز که به  نوشته‌هایی نظیر "مفتخریم که مذهب ما جعفری است"، "لبیک یا امام" و "هیهات منا الذله"، "یا حسین شهید(ع) و یا ابالفضل(ع)" مزین شده بود با زمزمه یا امام رضا (ع) از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

.

انتهای پیام/282/

نظر شما