شناسهٔ خبر: 67049788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی تنها استان بعد از تهران صادرکننده مجوز کتاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که آذربایجان شرقی تنها استان صادرکننده مجوز کتاب به جز تهران است، افزود: مرکز روایت آذربایجان، مرکز رشد انقلاب و فرهنگسرای حجاب در استان در حال احداث هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی روز چهارشنبه در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت، با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف جامعه، اظهار کرد: از اصحاب رسانی در راستای جهت سازی قدردانی می کنم، این سلسله نشست‌ها نگاهی برای ارایه خدمات دولت در سه سال گذشته برگزار شده و هیچ شائبه ی انتخاباتی و تبلیغاتی نداریم بلکه لازم بود اقدامات دولت برای مردم تبیین شود البته نقد و پرسش و مطالبه ی رسانه ها بسیار مهم است.

بلاغی تکمیل پروژه ی مقبره الشعرای تبریز را یکی از افتخارات این دولت عنوان کرد و گفت: اعتبارات عمرانی فرهنگ استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ هفت برابر شده است یعنی از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، برای تکمیل پروژه ی مقبرالشعرای طی دو سال اخیر ۷۲ میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ میلیارد تومان آن سال اخیر و ۲۲ میلیارد تومان نیز امسال تخصیص شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ میلیارد تومان برای چهار پروژه ی شهرستانی هزینه می شود، گفت: پروژه‌های شهرستان آذرشهر، ملکان، به اتمام رسیده و پروژه‌های کلیبر و هشترود نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه در حوزه ی فعالیت های هنری رشد خوبی داشته ایم، اظهار کرد: در تعداد واجرای نمایش رشد ۶۳ درصدی و همچنین در تماشای نمایش ۴۷ درصد رشد داشته ایم و در اجرای صحنه‌های موسیقی بعد از استان تهران دارای رتبه ی یک هستیم.

وی از افزایش هشت درصدی آموزشگاه های هنری در استان خبر داد و گفت: فیلم های تولید شده و مجوز دار توسط هنرمندان نیز به ۸۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای کتابخانه های استان

در بخش دیگر این نشست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر عضو کتابخانه‌های استان در سال ۱۴۰۱ بود که امروز این تعداد با افزایش ۱۱۴ درصدی به ۱۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

اسد بابایی اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های نهادی استان با تلاش همکاران و پیگیری‌هایی که انجام شد در سال گذشته با افزایش پنج کتابخانه جدید به ۱۱۷ کتابخانه افزایش یافت.

وی از برگزاری پویش‌های مردمی اهدای کتاب در استان خبر داد و گفت: امسال اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌های استان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

بابایی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بعد از آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی در سطح استان بوده و در اغلب شهرها و روستاهای استان کتابخانه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: بزرگترین اتفاق دولت سیزدهم این بود که تا حدودی فرایند اعتبار معلم و مدرسه بازگردانده شده است.

مسعود سعادتی، با بیان اینکه دولت سیزدهم با انجام اقداماتی در حوزه آموزش و پرورش باعث اعتبار بخشی به معلم و مدرسه شد، اظهار کرد: نظام رسمی آموزش و پرورش در دنیا باید مرجع اصلی تعیین صلاحیت دانش آموز باشد در گذشته به دلیل تاثیر کنکور این دو بعد می شد و انگار دو نوع آموزش و پرورش داشتیم که یکی در داخل و دیگری شامل موسسات کنکور در بیرون از مدرسه بود. شاید بزرگترین اتفاق دولت سیزدهم این بود که تا حدودی فرایند اعتبار معلم و مدرسه بازگردانده شده است.

46

نظر شما