شناسهٔ خبر: 67044566 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمایت تمام قد نمایندگان برای تصویب و اصلاح قانون تاسیس نهاد در مجلس دوازدهم

علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، با تأکید بر لزوم اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خواستار حمایت تمام قد نمایندگان برای تصویب و اصلاح قانون تاسیس نهاد در مجلس دوازدهم شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن سفر به شهرستان دامغان با علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم این شهرستان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن تسلیت و یادآوری خدمات ارزنده دولت آیت‌الله رئیسی و شخص ایشان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را نیاز ضروری جامعه دانست و گفت: حمایت از متولیان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی که باهدف ارتقای شاخص‌های مطالعه در جامعه گام برمی‌دارند، امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس از اقدامات مؤثر نمایندگان است و ما امیدواریم نمایندگان با حمایت تمام‌قد از این طرح و تصویب نهایی آن نقش بسزایی در تعالی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشند.

دکتر علیزاده افزود: قطعاً و یقیناً با اعمال این اصلاحات، کیفیت فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ارتقا یافته و به بهبود شرایط معیشتی کتابداران نیز کمک می‌شود و درنتیجه منجر به ارتقای سطح فرهنگی و موفقیت چشمگیر افراد جامعه در همه عرصه‌ها خواهد شد.

علی‌اکبر علیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تسریع در ساخت کتابخانه استاندارد در شهر دامغان گفت: شهر دامغان نیازمند توسعه مجموعه‌های فرهنگی است، با شروع کار دولت جدید مکاتبات برای اخذ قانونی ردیف بودجه برای ساخت این پروژه را آغاز خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تبیین ارزش و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه و نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بر پرداخت به‌موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری‌ها تأکید کرد.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، با اشاره به اینکه انتخاب شایسته نماینده دامغان در تائید زحمات خالصانه برای مردم این شهر است گفت: بدون شک نمایندگان منتخب مردم در این دوره مجلس شورای اسلامی نیز همانند دوره‌های قبل افرادی فرهنگ دوست با سوابق فرهمگی بوده و حامی کتابخانه‌های عمومی استان خواهند بود.

محمد طاهریان در ادامه گزارشی از وضعیت زمین قبلی که برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته‌شده بود و همچنین زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی و وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان دامغان ارائه داد و افزود: تمام دغدغه ما در استان پیشبرد امورات فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش دامغان عدم نیاز خود را در خصوص زمین موردنظر در خیابان جمهوری اعلام کرده و آماده واگذاری آن برای احداث کتابخانه است، گفتانتظار داریم مسئولان شهرستان همت بیشتر و نگاه دقیق‌تری به این پروژه‌ داشته باشند تا هر چه سریع‌تر شاهد خدمت‌رسانی این مجموعه عظیم فرهنگی به مردم دامغان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دامغان 10 باب کتابخانه عمومی نهادی دارد و شهرداری این شهر نیز سهم نیم درصد را به‌صورت ناقص پرداخت می‌کند، واریز این حق قانونی را یک تکلیف دانست و اذعان داشت: عدم پرداخت کامل سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی یا پرداخت فقط جزئی از آن، مانعی برای ترویج کتاب‌خوانی است و این باعث می‌شود برخی فرصت‌ها از جوانان و علاقه‌مندان به کتاب گرفته شود.

 

طاهریان در پایان خواستار حمایت همه جانبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین موردنیاز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ازجمله اصلاح قانون تأسیس نهاد شد.

اهدای لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نماینده منتخب مردم شهرستان دامغان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از این دیدار بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما