شناسهٔ خبر: 67044258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیمی از ۹۰۰ هزار حلقه چاه آب در کشور، غیرمجاز است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در حالی که در دهه ۵۰ خورشیدی تنها حدود ۱۵ هزار حلقه چاه در کشور وجود داشت در زمان حاضر این تعداد به ۹۰۰ هزار حلقه رسیده که ۴۵۰ هزار حلقه از آنها نیز غیرمجاز است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان روز پنجشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز اصفهان که به مناسبت هفته«محیط زیست» صورت گرفت، افزود: این شرایط آسیب زیادی به سُفره‌های آب زیرزمینی کشور وارد کرده و به همین دلیل پدیده فرونشست شروع شده است که تبعات خاص خود را مانند از دست رفتن دائمی ذخیره آب زیرزمینی و وارد شدن خسارت به بخش‌های مختلف به همراه دارد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده تاکید کرد: امروزه پدیده فرونشست تا دل شهرها ورود پیدا کرده است و کلانشهر اصفهان نیز وخیم‌ترین شرایط را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به آلودگی هوا نیز گفت: این معضل هشت کلانشهر کشور را درگیر خود کرده و ریشه آن به بی‌توجهی به پیوست محیط زیستی در طرح‌های توسعه بازمی‌گردد.

لاهیجان‌زاده با اشاره به روز جهانی و هفته محیط زیست اظهار کرد: نامگذاری این روز، یادآور مسائل محیط زیست برای سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و مردم است تا به ارتقا دانش محیط زیستی بپردازند و توجه ویژه به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه پرداختن به اهمیت محیط زیست در کشورمان با تاخیر اتفاق افتاد و همین امر زیان‌هایی را به‌ همراه داشت، گفت: این آسیب‌ها در برخی حوزه‌ها شدید یا متوسط و در برخی دیگر، در ابتدای راه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوا سه عنصر اصلی تشکیل دهنده محیط زیست است که آسیب دیدن هریک از آنها سبب وارد شدن خسارت به دیگر بخش‌ها می‌شود که در نتیجه آن علاوه بر از دست رفتن ثروت ملی، مردم هم دچار ضرر و زیان خواهند شد.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه این آسیب‌ها بدلیل آگاهی نداشتن یا عدم یقین نسبت به هشدارهای کارشناسان محیط زیست بوجود می‌آید، تصریح کرد: این شرایط بطور نسبی و متوسط در کشور وجود دارد و اصفهان نیز جزو استان‌های اصلی در زمینه آسیب‌های محیط زیستی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین با بیان اینکه ایرنا، قلب تپنده خبر است، افزود: این خبرگزاری از اهمیت زیادی در خبررسانی و اطلاع رسانی برخوردار است و نام ایرنا در ابتدای اخبار، احساس اعتماد را بین مخاطبان ایجاد می کند.

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این دیدار تصریح کرد: ایرنای اصفهان بصورت تخصصی به موضوع محیط زیست می پردازد و بعنوان یک مرجع قوی و غنی در این بخش مطرح است.

سیدمصطفی قادریان با اشاره به هفته محیط زیست، افزود: با توجه به وضعیت شاخص‌های محیط زیست در استان ضرورت دارد که نگاه ویژه ای به آن صورت گیرد و فضای رسانه ای نیز بیش از پیش به تبیین و معرفی شرایط موجود و اقدامات انجام شده در این زمینه بپردازد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: این خبرگزاری نگاه ویژه‌ای به مقوله محیط زیست دارد و یکی از دغدغه‌های اصلی آن در پیگیری‌های خبری است.

مسعود شعربافچی‌زاده افزود: خبرگزاری ایرنا می‌کوشد تا با فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید انواع محصولات خبری به حل مشکلات محیط زیست استان کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز به مناسبت هفته محیط زیست با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر آشنایی با فعالیت های این رسانه به تبیین مسائل زیست محیطی و مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت.

در این دیدار در باره مباحث مختلف محیط زیست استان اصفهان و اهم اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته در این زمینه بحث و گفت و گو شد.

پنجم ژوئن برابر با ۱۵ خرداد بعنوان «روز جهانی محیط‌ زیست» و ۱۶ تا ۲۲ خرداد در ایران به نام «هفته محیط‌ زیست» نامگذاری شده است.

نظر شما