شناسهٔ خبر: 67044033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رفع خلاف ۳۵ طبقه و بیش از ۹ هزار مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در جنوب تهران

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از رفع خلاف بیش از ۹ هزار مترمربع و ۳۵ طبقه مازاد در قالب ساخت و ساز غیر مجاز طی ۲ ماه اخیر در ناحیه سه این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگرپور روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق شهر و شهروندان در اراضی ناحیه سه در مقابل تصرف سودجویان طی ۲ ماه اخیر ۹ هزار و ۷۲ مترمربع ساخت و ساز غیر مجاز رفع خلاف شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای دستور مقام قضایی، ۱۰۹ مورد رفع خلاف از نما، درب ورودی، کرکره و داربست غیر مجاز انجام شد.

اخگرپور با اشاره به اینکه اغلب تصرفات به صورت غیرقانونی و بدون مجوز در اراضی متعلق به موقوفات و بی دفاع شهری انجام می‌شود، افزود: بی‌شک مشارکت شهروندان در تحقق شهری‌ منظم و منسجم مطابق با قوانین شهرسازی، اجتناب‌ناپذیر بوده و در همین راستا از همه شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مراتب را به شهرداری منطقه اطلاع دهند و ما را در جلوگیری و برخورد با هرگونه تخلف یاری کنند.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ اضافه کرد: در چندین عملیات مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به جلوگیری از ۷۰ مورد ادامه عملیات ساخت و ساز و جمع آوری ابزار، ۳۵ طبقه رفع خلاف، ۳ مورد چهار دیواری، ۱۱ قطعه سوله، پنج باب تجاری در شهرک های سید احمد خمینی، گلها، شهرک احمدیه و کدخدایی اقدام شد که بر اساس این گزارش طی این اقدامات علاوه بر حضور مدیران شهری، نیروهای شهربان و معبربان، یگان حفاظت از تجهیزاتی چون لودر، کامیون، بابکت استفاده شد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری جنوب غربی پایتخت است، این منطقه از سمت غرب به تقاطع بزرگراه آزادگان و ساوه، از سمت شمال و شمال غرب با محورهای جوانه، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان و حریم جنوب شهر تهران و از سمت شرق نیز به بزرگراه نواب خیابان بهمنیار و بزرگراه تندگویان محدود می‌شود.

وجود مرقد امام راحل، بهشت زهرا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بوستان ولایت، مبل فروشان نعمت‌آباد و پارچه فروشان عبدل‌آباد، میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران منطقه ۱۹ را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌ همچنین وجود شاهراه‌های بزرگراهی همچون بزرگراه آزادگان، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه تندگویان و بزرگراه کاظمی منطقه را به لحاظ عبور و مرور در موقعیت پراهمیتی قرار داده است.

نظر شما