شناسهٔ خبر: 67038906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

بخش کتابخانه‌ای در مجتمع زرین ایجرود ایجاد شد

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان ایجرودی، بخش کتابخانه‌ای در مجتمع زرین ایجرود ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجموعه استانی؛ عدالت محوری در توزیع امکانات فرهنگی است که در این باره به دنبال احصای کمبودها و ظرفیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان به لحاظ منطقه جغرافیایی و همچنین محروم بودن آن فاقد هرگونه امکانات فرهنگی هستند، اضافه کرد: خوشبختانه تا حد زیادی این مشکلات برطرف شده و امروز شاهد عدالت‌محوری در این بخش هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افتتاح پروژه فرهنگی و هنری «زرین» در شهرستان ایجرود که یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های زنجان است، اضافه کرد: این پروژه با زیربنایی بالغ بر ۹۱۵ متر مربع ساخته و افتتاح شد.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه این مجتمع دارای بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، افزود: در این مجتمع دو کلاس عملی، دو کلاس نظری و یک سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۲۲۳ وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین برای بهره‌مندی هرچه بیشتر شهرستان در این مجتمع بخش کتابخانه‌ای نیز ایجاد شده است تا ساکنین شهرستان مشکلی از این بابت نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دو پروژه مهم دیگر استان زنجان در حوزه فرهنگ و هنر پروژه هنرستان هنرهای تجسمی دختران و هنرستان سینما، تئاتر و موسیقی استان است که پس از چند سال وقفه کار ساخت آنها از سر گرفته شده و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، اضافه کرد: امیدواریم با همت دولت و همکاری سایر مجموعه‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها شاهد افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در استان به ویژه مناطق محروم باشیم.

نظر شما