شناسهٔ خبر: 67038413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - هواشناسی کرمانشاه در پی عبور امواج کوتاه همراه با بارش‌های همرفتی و محلی در استان، هشدار سطح زرد را برای نواحی شرقی و شمالی استان کرمانشاه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر عبور امواج کوتاه همراه با بارش‌های همرفتی و محلی است که می‌تواند منجر به رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و احتمال باد نسبتاً شدید لحظه‌ای شود.

فعالیت این سامانه جوی در استان به ویژه در نواحی شرقی و شمالی از اواسط پنجشنبه آغاز و تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، محافظت از تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی به دلیل لغزندگی جاده‌ها، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، اطمینان از استحکام سازه‌ها به ویژه سازه‌های بلند و موقت و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی از جمله تمهیداتی است که باید در نظر گرفته شود.

هواشناسی کرمانشاه اعلام کرده این اقدامات می‌تواند به کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از شرایط جوی ناپایدار کمک کنند و ایمنی مردم و اموال عمومی را تضمین نمایند.

بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی، از پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده، امواجی کوتاه به تناوب از جو منطقه عبور کرده؛ علاوه بر رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد، ممکن است، بویژه در ساعاتی از بعد از ظهر و عصر هر روز، رگبارهای پراکنده‌ای از باران و رعدوبرق نیز، در سطح استان به همراه داشته باشد.

احتمال این رگبارها در روز پنجشنبه و در مناطق کوهستانی شرق و شمال استان بیشتر به نظر می‌رسد. همچنین از روز پنجشنبه تا یکشنبه، متوسط دمای هوا (خصوصاً دمای شبانه) در غالب نقاط به آرامی افزایش می‌یابد.

نظر شما