شناسهٔ خبر: 67038012 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رگبار باران و وزش باد در این استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی آخرین وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده در برخی استان‌های کشور در دو روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت هوای کشور گفت براساس تحلیل آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، طی دو روز آینده در کردستان، همدان، مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شمال استان‌های کرمان و فارس، نیمه شرقی سیستان و بلوچستان، شرق لرستان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، برخی مناطق در استان‌های قزوین، البرز، ‌ تهران و مازندران افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه جمعه ۱۸ خردادماه این روند در کرمان و سیستان و بلوچستان تشدید خواهد شد، گفت: شنبه ۱۹ خرداد در شمال غرب کشور، ‌ ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، یکشنبه و دوشنبه ۲۰و ۲۱ خردادماه در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش و وزش باد نسبتا شدید موقت ادامه خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: همچنین پنج روز آینده در شرق به ویژه منطقه زابل و نواحی مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید می‌باشد که احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با تاکید بر اینکه آسمان امروز تهران پنجشنبه ۱۷ خردادماه صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده با کمینه ۲۰ و بیشینه ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود، گفت: آسمان تهران در جمعه ۱۸ خردادماه کمی ابری و وزش باد و گاهی افزایش باد با کمینه ۲۱ و بیشینه ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

نظر شما