شناسهٔ خبر: 67295904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تلویزیون مرکزی چین: قربانیان سیل در گوانگ‌دونگ به 38 تن افزایش یافت

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک رسانه دولتی در چین از افزایش قربانیان سیل و گل و لای ناشی از بارش شدید باران در یکی از استان های ساحلی این کشور به نزدیک 40 تن خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بعد از ظهر امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، شمار قربانیان سیل و رانش گل و لای ناشی از بارندگی شدید در استان ساحلی گوانگ‌دونگ در جنوب شرق این کشور، از 9 نفر به 38 تن افزایش یافته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، رسانه های رسمی چین اوایل امروز در همین رابطه گزارش داده بودند که در میانه پدیده های آب و هوایی شدیدی که سراسر این کشور به طور کلی شاهد آن هستند، بارش باران در استان گوانگ‌دونگ باعث سیل و رانش گل و لای شده است.

در همین حال، بخش عربی خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) نیز در پایگاه اینترنتی خود و به نقل از مقامات محلی نوشت که در نتیجه بلایای ناشی از بارش شدید باران در شهرستان «پینگیوان» در شمال شرق استان گوانگدونگ، تا ساعت 15 عصر امروز به وقت محلی (10:30 به وقت تهران) 38 نفر جان خود را از دست دادند و دو تن دیگر نیز ناپدید شدند.

شبکه خبری «الغد» مصر نیز در این باره در پایگاه اینترنتی خود نوشت که خبرگزاری رسمی چین به نقل از مقامات محلی در استان هِبِی در شرق این کشور گزارش داده که سیل و رانش زمین در این استان ساحلی نیز باعث تخریب بیش از 52 هزار خانه شده و به نزدیک 155 هزار خانه دیگر نیز خسارت وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، بارش شدید باران همچنین به تخریب بیش از 700 هزار هکتار از محصولات کشاورزی منجر شده که خسارت ناشی از آن، نزدیک به 16 میلیارد یوان (2.4 میلیارد دلار) برآورد می شود در حالی که 310 هزار نفر نیز تخلیه شدند.

در حالی که شینهوا عنوان کرده که دولت محلی در استان هِبِی 105 میلیون یوان کمک اضطراری برای فرآیند امدادرسانی اختصاص داده، «وانگ یانگ»، معاون نخست وزیر چین نیز دیروز در شهر پکن، پایتخت این کشور تشکیل جلسه داده و از همه مقامات درخواست کرد تا اقدامات مقابله با سیل را تقویت کنند.

خبر اصلی را در الشرق، شینهوا و الغد ببینید

نظر شما