شناسهٔ خبر: 67028880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردن هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه اردن، یورش وزیران و اعضای کنست رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای، اجازه رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» در مسجدالاقصی همزمان با محدود کردن دسترسی نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس و ایجاد محدودیت برای حرکت مسلمانان در بخش قدیمی شهر قدس را محکوم کرد.

این وزارتخانه از تل آویو به عنوان قدرت برخاسته از اشغالگری خواست، به همه اقدامات غیرقانونی خود در مسجدالاقصی پایان دهد.

اردن خواستار رعایت حرمت مسجدالاقصی شد و نسبت به ادامه چنین اقداماتی از سوی صهیونیست‌ها هشدار داد.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه اردن بر ضرورت احترام به مدیریت اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی وابسته به وزارت اوقاف و امور مقدسات اسلامی اردن به عنوان تنها طرف مسوول اداره مسجدالاقصی تاکید شده است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز در این رابطه گفت: ادامه یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و اقدامات صهیونیست های تندرو در قدس اشغالی و اماکن مقدس آن و محدود کردن آزادی فلسطینی ها در این شهر، اقدامی تحریک آمیز و نقض آشکار و غیرقابل قبول قوانین بین المللی و تغییر وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس و مقدسات آن است.

«سفیان القضات» افزود: تل آویو هیچ حقی در مسجدالاقصی و قدس شرقی و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ندارد.

به گزارش ایرنا، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست امروز (چهارشنبه) به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند.

شهرک نشینان صهیونیست‌ها در این یورش حرمت مسجدالاقصی را نقض کردند و اقدامات تحریک‌آمیز انجام داده و آداب و رسوم تلمودی به جا آوردند.

شهرک‌نشین صهیونیست در ناحیه دیوار براق واقع در غرب مسجد الاقصی تجمع کردند.

این یورش در سالگرد اشغال بخش شرقی قدس از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این درحالی است که شهرک نشینان صهیونیست قرار است امروز در سایه حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» را به مناسبت اشغال بخش شرقی قدس، در این شهر و محوطه مسجد الاقصی برگزار کنند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت که پیشاپیش این راهپیمایی حرکت خواهد کرد. در مقابل، فلسطینی ها نیز خود را برای مقابله با این تحرکات شهرک نشینان آماده می کنند.

نظر شما