شناسهٔ خبر: 67021844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فراخوان مقاومت فلسطین برای دفاع از«عربیت و اسلامی» بودن قدس در روز «راهپیمایی پرچم» صهیونیست‌ها

زینب غلامی

کمیته‌های مقاومت مردمی از فلسطینی‌ها خواستند به مسجدالاقصی و قدس بروند تا از آن در برابر اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان دفاع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از ملت فلسطین می‌خواهیم به قدس و مسجدالاقصی بروند تا از آن در برابر اقدامات تجاوزکارانه شهرک‌نشینانی که امروز «راهپیمایی پرچم» را برگزار می‌کنند، دفاع کنند. ما باید این پیام را به تمام شهرک نشینان و حامیانشان برسانیم که قدس و مسجدالاقصی سرزمین عربی اسلامی هستند که باید با جان و خون خود از آن حفاظت کنیم و تمام فداکاری‌های ما برای آن باشد.

طبق گزارش خبرگزاری معا، کمیته‌های مقاومت مردمی تاکید کردند: باید امروز (چهارشنبه) روز دفاع از عربیت و اسلامی بودن قدس و مسجدالاقصی و حمایت و پشتیبانی از ملت و مقاومت در غزه باشد.

پلیس رژیم صهیونیستی برای برپایی راهپیمایی سالانه پرچم توسط شهرک‌نشینان، نیروهای زیادی را در قدس و مسجدالاقصی مستقر کرده است.

صدها شهرک‌نشین صبح امروز قبل از آغاز راهپیمایی پرچم در پنجاه و هفتمین سالروز اشغال قدس شرقی به مسجد الاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی گزارش داد که باب المغاربه پس از یورش ۱۱۸۴ شهرک نشین به مسجد الاقصی در میان نیروهای امنیتی شدید بسته شد.

به گفته منابع بیش از ۱۰۰۰ شهرک نشین از باب المغاربه به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای اشغالگر یورش بردند و شروع به انجام آداب یهودی و رقص در نزدیکی دیوار ندبه کردند.

شهرک نشینان صهیونیست قصد دارند ساعت ۲ بعد از ظهر امروز راهپیمایی پرچم را برگزار کنند.

در همین حال نیروهای اشغالگر صهیونیست شهر قدس را به پادگان نظامی تبدیل کردند و ۳۰۰۰ نیرو را در این شهر مستقر کردند.

روزنامه هاآرتص از خرابکاری گروهی از جوانان یهودی در شهر قدیمی بیت‌المقدس و تهدید فلسطینی‌ها و روزنامه‌نگاران خبر داد.

سه‌شنبه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهدید کرد که طی راهپیمایی پرچم به مسجد الاقصی یورش ببرد.

معمولا در این روز درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان رخ می‌دهد. در سال ۲۰۲۱ جنبش حماس موشک‌هایی را به سمت قدس اشغالی همزمان با راهپیمایی شلیک کرد که منجر به برهم زدن این راهپیمایی شد.

وزارت خارجه اردن یورش ایتامار بن گویر و اعضای کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و تندروها به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای پلیس این رژیم را محکوم کرد.

انتهای پیام

نظر شما