شناسهٔ خبر: 67290121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین

مهر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنان رئیس جمهور روسیه درباره ارسال احتمالی تسلیحات به کره شمالی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی سفر به پیونگ یانگ، از احتمال ارسال تسلیحات به کره شمالی خبر داد؛ موضوعی که به شدت آمریکا و متحدان منطقه آن را نگران کرده است.

بر این اساس، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سخنان پوتین در احتمال تسلیح کره شمالی به شدت از منظر واشنگتن نگران کننده است.

وی بدون اشاره به حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا و تشدید تنش در این منطقه، خاطر نشان کرد: در صورت ارسال تسلیحات روسی به پیونگ یانگ، این مسئله منجر به بی ثباتی در شبه جزیره کره خواهد شد. همچنین بر حسب تسلیحاتی که به کره شمالی ارسال می‌شود، این موضوع می‌تواند نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد که خود روسیه نیز از آنها حمایت کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ابراز نگرانی از روابط نزدیک روسیه با کره شمالی، گرچه آن را ناراحت کننده خواند اما از وقوع آن ابراز تعجب نکرده و تاکید داشت: روسیه به دلیل استیصال به نزدیکی به پیونگ یانگ نیاز دارد.

پوتین پیش تر به کره جنوبی هشدار داده بود در صورتی که سئول اقدام به انجام اشتباه بزرگ برای ارسال تسلیحات به اوکراین کند، مسکو می‌تواند به این مسئله پاسخی دهد که برای کره جنوبی دردناک خواهد بود.

نظر شما