شناسهٔ خبر: 67022911 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حضور اساتید تعزیه ایران در یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار

در نخستین شب از حضور اساتید تعزیه ایران در یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) اجرای عمومی شد. در نخستین شب از حضور اساتید تعزیه ایران در یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) اجرای عمومی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چهارمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با حضور بسیار باشکوه مردم از ارادتمندان و عاشقان امام حسین (ع) در روستای تعزیه ایران برگزار و وداع جانسوز حضرت علی‌اکبر (ع) با پدر و اهل خیام و در نهایت نحوه شهادت آن حضرت را شبیه‌خوانی شد.
در این مجلس با حضور اساتید تعزیه کشوری و گروه منتخب سوگواره شامل استاد عباس صالحی، حاج مجید خسروان، حاج محسن گیوه‌کش، حاج سیدمحمدرضا امینی و سجاد محمدزاده به همراه تعدادی از تعزیه‌خوانان استان کرمان مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) را شبیه‌خوانی شد.
در ابتدای این آیین اساتید تعزیه کشور با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهان ایشان بر شرایط مهم و حساس جمهوری اسلامی بر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کردند.
یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار که به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و با حضور گروه‌های برگزیده تعزیه کشور به مدت ۱۱ شب از ۱۲ تا ۲۲ خرداد ماه در محل مسجد مقدس حضرت جواد الائمه (ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود.
در عمود میدان تعزیه چهارمین شب از سوگواره تمثال شهید محسن پوردرانی از شهدای غدیر نصب شده بود که خودش از کسانی بود که در برپایی مجالس تعزیه همت داشت و جزو گروه موزیک تعزیه بود.
روستای ده‌زیار از خاستگاه‌های تعزیه کشور است که با برگزاری هر ساله سوگواره ملی و برپایی آیین سنتی مذهبی تعزیه در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی به عنوان روستای تعزیه ایران مطرح است.
انتهای پیام

نظر شما