شناسهٔ خبر: 67319042 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دولت شهید رئیسی ۷۰۰۰ مدرسه ساخته شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت شهید آیت الله رئیسی حدود ۷۰۰۰ مدرسه با ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ساخته شد که ۳.۵ میلیون مترمربع به فضا‌های آموزشی کشور اضافه کرد. وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت شهید آیت الله رئیسی حدود ۷۰۰۰ مدرسه با ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ساخته شد که ۳.۵ میلیون مترمربع به فضا‌های آموزشی کشور اضافه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا مراد صحرایی، عصر امروز (دوم تیر) درآیین افتتاحیه اولین مدرسه اتیسم کرمانشاه، با تقدیر از خیرین مدرسه ساز به واسطه مشارکت در امر مدرسه سازی، اظهار کرد: در روایات زیادی از ائمه اطهار (ع) بر اهمیت توجه به کار خیر تاکید شده و این سنت خداوند است که پاداش کار خیرین را خودش می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم نهضت مدرسه سازی در کشور راه افتاد، گفت: در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی حدود هفت هزار مدرسه با ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ساخته شد که ۳.۵ میلیون مترمربع به فضا‌های آموزشی کشور اضافه کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در کنار اینکه این حجم از مدرسه‌سازی در طول یک دوره سه ساله در کشور بی‌سابقه بوده، ساخت‌وساز‌های مربوط به مدرسه سازی دولت شهید جمهور دو ویژگی مهم داشته که اولین ویژگی آنها را در تجلی حضور مردم در امر مدرسه سازی شاهد هستیم، بگونه‌ای که با تلاش دولت برای مردمی کردن مدرسه سازی نیمی از هزینه‌های ساخت این مدارس در سراسر کشور از سوی خیرین پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر مدارس ساخته شده در دولت شهید آیت‌الله رئیسی این است که ۶۴ درصد آنها در مناطق محروم و روستا‌ها و برای افراد با نیاز‌های ویژه ساخته شده است.

وی گفت: هیچ کاری در این دولت در حوزه تعلیم و تربیت انجام نشده، مگر اینکه با عدالت و توجه به مناطق کم برخوردار همراه باشد. نگاه این دولت در هر حوزه‌ای که ورود کرده چه در حوزه آموزش و چه زمینه فرهنگی و حتی در حوزه فضا‌های آموزشی به مناطق محروم ویژه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برخورداری از فضا‌های آموزشی استاندارد در جهت تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان، گفت: فضای آموزشی به اندازه‌ای مهم است که در دستگاه تعلیم و تربیت از آن به عنوان معلم سوم در یادگیری دانش آموزان یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در ۱۸ سفر استانی آیت‌الله رئیسی ساخت بیش از ۳۰ مدرسه برای دانش آموزان اتیسمی شروع شده تا دانش‌آموزان اتیسمی همه شهر‌های بزرگ ایران از رئیس جمهور شهیدشان یک هدیه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش عصر امروز (دوم تیر) برای افتتاح مدرسه اتیسم محله دولت آباد و نیز کلنگ زنی مدرسه ۱۵ کلاسه خیر ساز محله جعفرآباد که هر دو جزو مناطق کم برخوردار شهر کرمانشاه هستند، راهی این استان شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما