شناسهٔ خبر: 67037926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شب پنجم سوگواره ملی تعزیه ده زیار، شب شهید ابومهدی المهندس

پنجمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار به نام و یاد شهید القدس ابومهدی المهندس از فرماندهان حشدالشعبی برگزار شد. پنجمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار به نام و یاد شهید القدس ابومهدی المهندس از فرماندهان حشدالشعبی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از ۱۲ خرداد ماه با حضور گروه‌های تعزیه از سراسر کشور آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.
پنجمین شب از این سوگواره ملی با اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) توسط تعدادی از اساتید و پیشکسوتان تعزیه ایران برگزار و ماجرای امان نامه آوردن برای حضرت ابوالفضل (ع) در شب عاشورا و همچنین نحوه شهادت آن حضرت شبیه خوانی شد.
عمود خیمه میدان تعزیه که هر شب تمثال مبارک یکی از شهدا بر روی آن نصب می‌شود در پنجمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار به عکس شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان حشدالشعبی عراق مزین شد و تعزیه خوانان ضمن برپایی مجلس تعزیه با آرمان‌های شهدای مدافع حرم و شهدای راه آزادی قدس شریف تجدید میثاق کردند.
شهید المهندس معاون حشدالشعبی نیروی بسیج مردمی عراق در حمله موشکی بالگرد‌های آمریکایی به ۲ خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، به همراه سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و چند تن دیگر به شهادت رسیدند و پنتاگون در اطلاعیه‌ای مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت و تایید کرد این ترور را به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است.
از ابتدای یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار تاکنون تمثال مبارک شهیدان حاج عادل رضایی و شهیده زینب یعقوبی از شهدای انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان، شهید محسن پوردرانی از شهدای غدیر و شهید حاج یونس زنگی‌ابادی علمدار لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بر روی عمود وسط میدان تعزیه نصب شده است.
انتهای پیام

نظر شما