شناسهٔ خبر: 67019832 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقیف شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس/ دستگیری ۵ متهم

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی قشم، مأموران دریابانی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۵ نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

قهرمانی با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز توقیف و علاوه بر مجازات‌های مقرر در ماده مذکور، معادل ارزش وسیله نقلیه به جریمه نقدی حامل اضافه می‌شود. 

وی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از شناور یادشده هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تأکید کرد: دادگستری استان با همکاری ضابطین، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می‌دهد و در راستای صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

نظر شما