شناسهٔ خبر: 67299357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آتش‌سوزی در پلدختر و رومشکان/ آپ‌پاشی از طریق بالگرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان: این منطقه صعب‌العبور و بین پلدختر و رومشکان واقع شده که پس از اطفاء و پایش نیز به منظور جلوگیری از گسترش احتمالی آتش‌سوزی، آب‌پاشی از طریق بالگرد را انجام خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آتش‌سوزی در "مله‌کوه" منطقه‌ای بین پلدختر و رومشکان رخ داده و نیروهای اطفای حریق در تلاش مهار آن هستند.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز یکم تیرماه، یک حادثه آتش‌سوزی در منطقه "مله‌کوه" رخ داده که نیروهای اطفای حریق فرمانداری و بخشداری در منطقه حضور دارند تا حریق را اطفاء کنند.

وی اضافه کرد: این منطقه صعب‌العبور و بین پلدختر و رومشکان واقع شده که پس از اطفاء و پایش نیز به منظور جلوگیری از گسترش احتمالی حریق، آب‌پاشی از طریق بالگرد را انجام خواهیم داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: پس از اطفای حریق بررسی‌های لازم برای برآورد میزان خسارت انجام و اعلام خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌های قبل یک بالگرد در فرودگاه خرم‌آباد مستقر است، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر چندین سورتی پرواز برای هلی‌برد نیروها به مناطق آتش‌سوزی انجام شد که کمک خوبی برای اطفای به موقع آتش در منطقه بود.  

وی با انتقاد از اینکه بخش عمده‌ای از حریق‌های ایجاد شده در لرستان تعمدی و عامل انسانی است، بیان کرد: تاکنون فردی را دستگیر نکرده‌ایم اما شش نفر مضنون و تحت تعقیب هستند تا از طریق دستگاه قضایی استان با آنان برخورد شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: عمده آتش‌سوزی‌های انجام شده در لرستان به صورت سطحی (مرتع مشجر) گزارش شده است.

نظر شما