شناسهٔ خبر: 67015981 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

مشاجره تلویزیونی مدیران سرخابی / درویش: مدیر استقلال توهم می‌زند؛ سمیعی: برای ادبیات ایشان متاسفم!

مدیران پرسپولیس و استقلال روی آنتن زنده از خجالت هم درآمدند.

صاحب‌خبر -

 

 رضا درویش و فرشید سمیعی، مدیرعامل پرسپولیس و سرپرست مدیرعاملی استقلال امشب به صورت جداگانه مهمان برنامه فوتبال برتر بودند. پس از خداحافظی درویش و حضور سمیعی روی آنتن زنده که به صحبت‌های او در خصوص وضعیت قراردادی بازیکنان پرسپولیس و اشتباهات داوری به سود سرخپوشان ختم شد، مدیرعامل پرسپولیس این بار با ارتباط تلفنی به فوتبال برتر حاضر شد و در ابتدای صحبت‌های خود گفت:

شما ایشان را بهتر از ما می‌شناختید. ایشان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال است اما بیشتر راجع به پرسپولیس صحبت کرد. ایشان از هوادار متمول صحبت کرد اما همان شرکت موبایلی (اسپانسر قبلی استقلال) آمد و اعتراف کرد بازیکنی با قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی داشتند که برای این فصل قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی بست یا این که قرارداد کادرفنی را ۵۰ میلیارد نوشته بودند و بعد چقدر گرفتند.

 

او در ادامه با کنایه به ادعای عجیب سمیعی مبنی بر تبریک سپاهان و تراکتور به استقلال بابت قهرمانی لیگ، افزود:

ایشان گاهی اوقات و در ساعاتی از روز بر اساس فعل و انفعالاتی، توهماتی می‌زدند. گفتند سپاهان و تراکتور قهرمانی استقلال را تبریک گفتند در حالی که مشخص شد چنین مطلبی کذب است. من نامه خیلی از باشگاه‌ها، از جمله آلومینیوم اراک را نشان می‌دهم که رسما به ما تبریک گفتند.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد:

در خصوص صحبتی که راجع به آقای داور انجام دادند؛ چقدر راجع به اخراج آقای لک در این چندساعت صحبت شد؟ اگر داور اخراج کرده بود، حداقل سه چهار گل به مس می زدیم. ایشان مسئول حقوقی باشگاه استقلال بود و قراردادی با سازمان لیگ بسته‌اند که هنوز ۷۰-۸۰ میلیارد بدهکارند و هنوز تسویه نکرده‌اند. شخصیت‌شان را از آقای حجت کریمی و آجورلو و خطیر بپرسید. ببینید چقدر راجع به پرسپولیس صحبت کردند. صحنه هایی که قضاوت می شود قبول ندارند. چه می شود گفت به این راحتی حرف‌های واهی می‌زنند؟ آقای خسروی مصاحبه‌اش هست که افراد «شیتیل بده» و «شیتیل بگیر عوامل کدام تیم هستند. ایشان حرف‌هایی می‌زنند تا در باشگاه استقلال نگهشان دارند.

رضا درویش در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مسائل داوری گفت:

پرسپولیس نشان داده پرسپولیس است. فصل قبل نشان دادید بیشترین تیمی که از داوری ضربه خورد، پرسپولیس بود. پارسال آنقدر فاصله زیاد بود که جرات نداشتند بگویند.

استقلال با کدام پول می‌خواست بیرانوند را جذب کند؟

وی ضمن یادآوری ماجرای اقدام استقلال برای جذب علیرضا بیرانوند، افزود:

خوشان اعلام کردند می‌خواهند بیرانوند را با ۱۰۰ میلیارد تومان بخرند؛ با کدام پول؟ پارسال رسما اعلام کردند ۵۲۵ میلیارد تومان قرارداد بستند. طبق قانون، باید ۳۱۰ میلیارد هزینه می‌کردند. اینها قانون را رعایت نکردند.

درویش تصریح کرد:

بلانکو در ابتدا با مبلغ ۸۰۰ هزار دلار به پرسپولیس پیشنهاد شد؛ مدیربرنامه‌اش هم هست. ما گفتیم نمی‌توانیم چنین بودجه‌ای برای این بازیکن که مورد تایید کادرفنی هم نبود خرج کنیم. در ماجرای اورونوف، هم می‌گویند او را از قبل می‌خواستیم اما متن پیام را دارم که اعلام کردند برای جذب او سیصد هزاردلار نقد می‌دهند در ادامه گفتند. صدهزار دلار می‌دهیم که حداقل او را پرسپولیس ندهید. 

مدیرعامل پرسپولیس در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اضافه کرد:

من از طرف خودم و باشگاه پرسپولیس، از بینندگان به خاطر تحمل حرف‌های ایشان عذرخواهی می‌کنم.

ادبیات مدیرعامل پرسپولیس چاله‌میدانی است

پس از پایان صحبت‌های رضا درویش، فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال در قامت پاسخگویی برآمد و گفت:

برای ادبیات ایشان با این سن و سال متاسفم. شخصیت خودشان را نشان دادند. همه می‌دانند چه ادبیاتی دارند. عوض اینکه به حرف‌های محترمانه من، محترمانه پاسخ بدهند، با ادبیات چاله‌میدانی پاسخ می‌دهند.

سرپرست مدیرعاملی استقلال همچنین خطاب به مجری برنامه، یادآور شد:

به شما هم اعتراض دارم که اجازه می‌دهید افرادی با چنین ادبیاتی صحبت کنند و در چشم ملت نگاه کنند و بگویند قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی سقف باشگاه ماست.

سمیعی ادامه داد:

چرا ناراحت می‌شوید که ما می‌خواهیم اشتباهات داوری را پیگیری کنیم؟ چرا شما باید یک بازی بیشتر با تماشاگر بازی کنید؟ چرا بازی اول و آخر با گل آفساید تمام کنید؟ چه کسی این حق را به شما داده که به همه توهین کنید و مصون بمانید؟ رکن قضایی باید ایشان را محکوم کند. این نگاه بالا به پایین را از کجا آوردید؟

او گریزی به ماجرای هوادار متمول پرسپولیس زد و افزود:

باشگاه استقلال متعلق به استقلالی هاست؛ باید از حقوق باشگاه‌مان دفاع کنیم. ما قراردادهایمان همه را اعلام کردیم؛ با موبایل موسوی انجام دادیم و اعلام کردیم. آیا شما تاکنون اعلام کرده‌اید؟ صحبت‌های شما درمورد هوادار متمول ضد و نقیض است؛ یکی می‌گوید نداده، یکی می‌گوید پنج درصد داده، کاپیتان‌شان می‌گوید نفری دو میلیارد داده؛ آیا این مبالغ در سندهای مالی قید شده است؟ 

فرشید سمیعی تصریح کرد:

ما نباید این چیزها را بگوییم چون با ادبیات هتاکانه به ما حمله می‌کنید؟ ما حق دفاع کردن نداریم و همیشه باید جام را به شما بدهیم؟ شما باید این کارها را بکنید که بقیه بترسند؟ چنین چیزی در شأن یک باشگاه است؟ من واقعا متاسفم. ایشان مثل این که وقتی مشکل بی‌خوابی پیدا می‌کنند، ادب را فراموش می‌کنند. من فکر می‌کردم فقط در جلسات خصوصی ادب را رعایت نمی‌کنند.

وی در پایان این بخش از صحبت‌های خود، گفت:

من یکسری دلایل را آوردم که باید رسیدگی شود، شما چرا ناراحت می‌شود؟ شما از روز اول تا زمانی که از ما جلو افتادید، مرتبا مشغول مصاحبه و صدور بیانیه و انتشار استوری بودید. حتی نامه‌های من هست که چرا با شما برخورد نمی‌شود. ما کنش نداشتیم و همیشه به ما حمله شده است.  

نظر شما