شناسهٔ خبر: 67011875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مجوز استفاده مجدد گزینه عجله دارم برای اسنپ و تپسی صادر شد

صاحب‌خبر -

با وجود همه حواشی اخیر در رابطه با حذف گزینه عجله دارم از اسنپ و تپسی، به‌تازگی مجوز استفاده دوباره از آن در تاکسی های اینترنتی صادر شد!

حذف گزینه عجله دارم از اسنپ و تپسی در اسفند ماه گذشته به‌دنبال تنش‌ بین این شرکت‌های تاکسی اینترنتی با سازمان تعزیرات حکومتی، در اکوسیستم استارتاپی ایران پرسروصدا شد. مشکلات مسافران اسنپ برای حذف گزینه عجله دارم به هیچ‌وجه کم نبودند و این اتفاق حتی به تنش این شرکت‌ها با تعزیرات دامن زد؛ تا جایی که سخن‌گوی این سازمان، خطاب به آن‌ها گفت که اگر واقعاً نگران راننده‌ها هستند، کمیسیون کمتری از آن‌ها بگیرند. جدیدترین اخبار داخلی حکایت از این دارند که به‌تازگی پس از همه حواشی اخیر، مجوز استفاده دوباره از گزینه عجله دارم برای اسنپ و تپسی صادر شده است.

صدور مجوز ارائه گزینه عجله دارم در تاکسی های اینترنتی

طی جلسه اخیر نمایندگان معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت و اتاق اصناف ایران، گزینه عجله دارم در تاکسی های اینترنتی مورد بحث قرار گرفت. صورت‌جلسه مورخ نهم خرداد 1403 با امضای سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار کشور، نشان می‌دهد که از این به بعد ارائه گزینه عجله دارم در این تاکسی ها نباید مانعی داشته باشد.

با استناد به این صورت‌جلسه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری گزینه عجله دارم را مصداق گران‌فروشی نمی‌داند و در نتیجه، برگشت این گزینه به تاکسی های آنلاین را مجاز اعلام کرده است. در صورت‌جلسه همچنین اشاره شده است که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی باید اطلاعات قیمت‌گذاری خود را ظرف دو هفته آتی به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی تحویل بدهند. دبیرخانه مذکور موظف است که بعد از بررسی اطلاعات دریافتی، گزارشی مرتبط با آن‌ها و همچنین توصیه‌ها و الزاماتی برای تاکسی های آنلاین ارائه کند.

مجوز استفاده گزینه عجله دارم برای اسنپ و تپسی مجوز استفاده گزینه عجله دارم برای اسنپ و تپسی

همان‌طور که در صورت‌جلسه ذکر شده، نماینده سازمان تعزیرات حکومتی با وجود دعوت شدن، در جلسه اخیر حاضر نشد. این سازمان با اعلام گزینه عجله دارم به‌عنوان مصداق گران‌فروشی و تخلف، اسنپ و تپسی را مجبور به حذف آن کرده بود. محمد علی اسفنانی به‌عنوان سخن‌گوی سازمان تعزیرات حکومتی مدعی شده بود که رانندگان از این طریق، کرایه بیشتر از مسافران می‌گیرند و در واقع مسافران با وجود پرداخت مبلغ بیشتر، زودتر به مقصد نمی‌رسند.

باید منتظر ماند و دید با صدور مجوز ارائه گزینه عجله دارم، به‌زودی اسنپ، تپسی یا حتی سازمان تعزیرات چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان می‌دهند. به نظر شما کاربران گجت نیوز آیا در آینده نزدیک گزینه عجله دارم دوباره به اسنپ و تپسی اضافه می‌شود؟

در گجت نیوز بخوانید:
خط و نشان رگولاتوری برای اپراتورها: وضعیت اینترنت بهتر نشود، برخورد می‌کنیم سلب امتیاز سیم کارت های بدون استفاده، ممنوع شد واردات تمام مدل های آیفون اپل به ایران ممنوع شد!؟ شناسایی کلاهبرداران با هوش مصنوعی در سایت دیوار

برچسب‌ها:

نظر شما