شناسهٔ خبر: 66998556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تاکسی و وانت های اینترنتی رایگان دوگانه سوز می‌شوند

صاحب‌خبر -

تاکسی ها و وانت های اینترنتی از این پس به‌صورت رایگان دوگانه سوز می‌شوند. تصویب این طرح، چه مزایایی را به‌همراه خواهد داشت؟

مصرف سوخت خودروها همیشه یک معضل بزرگ برای رانندگان محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، کمبود منابع نفتی باعث شده تا دولت‌ها به این فکر بیفتند که در مصرف منابع نفتی صرفه‌جویی کنند و به همین جهت، در آخرین اخبار داخلی مطلع شدیم که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اکنون مصوبه‌ای جدید برای کاهش مصرف بنزین، مطرح کرده است.

چگونه می‌توان تاکسی و وانت های اینترنتی را رایگان دوگانه سوز کرد؟

تاکسی و وانت های اینترنتی رایگان دوگانه سوز می شوند تاکسی و وانت های اینترنتی رایگان دوگانه سوز می شوند

شرکت فرآورده‌های نفتی در مصوبه جدید خود اعلام کرد تمامی رانندگان خودروهای عمومی و تاکسی های اینترنتی می‌توانند از طرح جدید دوگانه سوز کردن خودرو به‌صورت رایگان، برخوردار شوند. برای اطلاع از جزئیات و شرکت در این طرح جدید، رانندگان باید به سایت gcr.niopdc.ir مراجعه کرده و پس از ثبت کد ملی و شماره موبایل خود در این طرح ثبت نام کنند. لازم به ذکر است رانندگانی که در این طرح شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، سریع‌تر ثبت نام کنند، زودتر از خدمات نام برده شده بهره‌مند خواهند شد.

همچنین باید گفت سهمیه بنزین ماهانه خودروهایی که در این طرح به‌صورت رایگان دوگانه سوز می‌شوند، نصف خواهد شد. اگر برخی افراد به‌صورت مجزا خودرو‌های خود را دوگانه سوز کنند، دولت موظف است تمامی هزینه‌های این عملیات را پرداخت کند، اما سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی تغییری نمی‌کند و همانند قبل باقی می‌ماند.

هزینه گازسوز کردن خودرو تقریبا بین 4 تا 8 میلیون تومان است. دوگانه سوز کردن خودروها می‌تواند به سود رانندگان وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی باشد و این افراد با ثبت نام در این طرح، شاهد کاهش هزینه‌های سوختی خودروهای خود خواهند بود. گفتنی است، طرح عرضه تاکسی های برقی از دیگر برنامه‌های دولت برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا محسوب می‌شود. در همین راستا، به‌تازگی اعلام شد که چهار خودرو برقی بستیون نات، چانگان ایدو برقی، ونوسیا D60 پلاس برقی و کی ام سی E50A به‌زودی وارد ناوگان تاکسی‌رانی شهر تهران خواهند شد.

ویدیو مرتبط
از دست ندهید:
اینها بهترین خودروهای دوگانه سوز کارخانه ای در بازار ایران هستند افزایش قیمت خودروهای دوگانه سوز به دنبال ترس از گران شدن بنزین در کشور طرح تعویض رایگان کپسول CNG برای تاکسی ها

نظر شما