شناسهٔ خبر: 67011171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

عجله دارم به اسنپ و تپسی بازمی گردد؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

معاون حقوقی ریاست جمهوری در نظریه‌ای اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق گرانفروشی نیست و پلتفرم‌ها می‌توانند این گزینه را به خدمات خود برگردانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، نتیجه صورت‌ جلسه در مورد حذف گزینه «عجله دارم» که در نهم خرداد ماه به امضای سید امیر سیاح. ریاست مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، رسیده بیانگر آن است. که گزینه «عجله دارم» مصداق گران‌فروشی نیست و پلتفرم‌ها می‌توانند این گزینه را به خدمات خود برگردانند.

در این صورت‌جلسه آمده است: بر اساس نظریه معاون حقوقی ریاست جمهوری سکو‌های اینترنتی گزینه عجله دارم مصداق گران‌فروشی نیست. و سکو‌های تاکسی اینترنتی می‌توانند این گزینه را به خدمات خود برگردانند. و سکو‌ها مکلفند اطلاعات آنالیز قیمت‌گذاری خود را طی دو هفته به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور ارائه کنند.

این در حالی است که ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، احمد اصانلو، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری خود به گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی انتقاد و اعلام کرد این آخرین اخطاری است که به تاکسی‌های اینترنتی می‌دهد و آنها باید سریع‌تری این گزینه را از روی پلتفرم خود حذف کنند.

پیش از آن نیز محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی را مصداق گران‌فروشی و تخلف دانسته بود. او در این مورد گفته بود: «کسی که این گزینه را انتخاب می‌کند، نه زودتر به مقصد رسانده می‌شود و نه امکان اضافه‌تری به مردم داده می‌‌شود.»

در نتیجه این دو اخطار، اسنپ در ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در نسخه جدید برنامه خود، گزینه «عجله دارم» را از درخواست‌ سفرها حذف کرد. به دنبال این امر، تپسی نیز سه روز بعد، این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کرد.

منبع: اکوایران

نظر شما