شناسهٔ خبر: 67009406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

پیگیر رفع مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تعامل با دستگاه‌های اجرایی هستیم

محمد شجاعی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشست با جمعی از فعالان حوزه گردشگری از پیگیری رفع چالش‌های این حوزه در تعامل و همراهی با دیگر دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، سعید شاهرخی در نشست صمیمانه با فعالان حوزه‌های مختلف گردشگری در محل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری جنوب‌شرق گفت: یکی از مشکلات تاسیسات گردشگری و فعالان این بخش در پرداخت مالیات بردرآمد بوده و در تلاشیم در تعامل و همراهی با اداره کل امور مالیاتی استان کرمان بتوانیم راه حلی مناسب در این خصوص پیدا کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان افزود: از دیگر مسائل حوزه تاسیسات اقامتی هزینه بازیافت پسماندها بوده که این اداره کل از طریق تعامل با شورای شهر کرمان و همراهی شهرداری در پی لحاظ شدن تخفیفات مشوق هتل‌داران و مراکز اقامتی است و همچنین در بحث بیمه کارکنان در حوزه انجمن‌ها و جوامع حرفه‌ای به دنبال این بوده با تشکیل جلسات مشترک فعالان حوزه گردشگری و سازمان‌های متولی در حل چالش‌ها راه‌گشا و کمک کننده فعالان بخش گردشگری باشیم.

هم‌افزایی جوامع و انجمن‌های حرفه‌ای در خدمت رسانی به گردشگران نقش بسزایی دارد

شاهرخی در ادامه با طرح نقش موثر تشکیلات حرفه‌ای انجمن‌ راهنمایان، جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان گفت: برآیند هم‌افزایی مجامع حرفه‌ای و انجمن‌ها ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تعریف و استاندارسازی و افزایش کیفیت خدمات در این حوزه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اداره کل، جوامع حرفه‌ای و انجمن‌ها همراهی و تعامل بهتر صورت گرفته و با تعریف مباحث آموزشی در این نشست‌ها می‌توان شاهد ارتقا خدمات در تمام بخش‌های گردشگری باشیم.

او در خصوص مشکلات و مسائل سامانه صدور مجوزها (جانا) و درگاه ملی مجوزها گفت: در این حوزه در تلاش بوده تا با همراهی متولیان این سامانه‌ها مشکلات زیرساختی برای ارائه خدمات سریع‌تر و در دسترس‌تر را حل کنیم.

شاهرخی در ادامه بیان کرد: فعالیت تاسیسات گردشگری فاقد مجوز در کنا آسیب‌زا بودن برای گردشگران به فعالان دارای مجوز از لحاظ اقتصادی و اعتباری صدمات جبران ناپذیری می‌زند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷ واحد غیر مجاز اقامتی شناسایی و پلمپ شده است و در تلاش هستیم با فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی اداره کل و همراهی و همکاری بخش‌های انتظامی و قضایی نسبت به شناسایی، تعطیلی و پلمپ واحدهای غیر مجاز در سطح استان اقدام کنیم.

او در ادامه با اشاره به تاکیدات وزارتخانه بر بهبود کیفیت خدمات سرویس‌های بهداشتی گفت: همراهی و همکاری بخش خصوصی در بخش نظارتی و بهره‌برداری سرویس‌های بهداشتی بین راهی و درون شهری می‌تواند کمک کننده افزایش کیفیت خمات سرویس‌های بهداشتی باشد.

شاهرخی در خصوص تابلوهای تبلیغاتی و معرفی کننده جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر کرمان و مبادی هفت‌گانه استان گفت: در صورت اعلام آمادگی برای هم‌فکری و همکاری تشکل‌های گردشگری در استفاده از این ظرفیت، جوامع حرفه‌ای و انجمن‌های حوزه گردشگری در اولویت بهره‌وری از این فضای تبلیغاتی است.

در این نشست مسعود دهقان مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری جنوب شرق از پیگیری این شرکت برای برقراری پرواز مستقیم امارات و عمان در کنار پرواز نجف به کرمان خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما