شناسهٔ خبر: 67014641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

واحدهای غیرمجاز اقامتی کرمان زیر ذره‌بین

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال هفت واحد غیر مجاز اقامتی شناسایی و پلمپ شده است و در تلاش هستیم با فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی و همراهی و همکاری بخش‌های انتظامی و قضایی نسبت به شناسایی، تعطیلی و پلمپ واحدهای غیر مجاز در سطح استان اقدام کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی استان کرمان، سعید شاهرخی در نشست صمیمانه با فعالان گردشگری اظهار کرد: یکی از مشکلات تأسیسات گردشگری و فعالان این بخش، پرداخت مالیات بر درآمد بوده است که در تلاشیم با تعامل و همراهی اداره کل امور مالیاتی استان بتوانیم راه‌حلی مناسب برای آن پیدا کنیم.

وی افزود: از دیگر مسائل حوزه تأسیسات اقامتی، هزینه بازیافت پسماندها بوده که این اداره کل از طریق تعامل با شورای شهر کرمان و همراهی شهرداری، در پی لحاظ شدن تخفیفات مشوق هتل‌داران و مراکز اقامتی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: در بحث بیمه کارکنان در حوزه انجمن‌ها و جوامع حرفه‌ای نیز قصد داریم با تشکیل جلسات مشترک فعالان حوزه گردشگری و سازمان‌های متولی در حل چالش‌ها راه‌گشا و کمک کننده فعالان بخش گردشگری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر تشکیلات حرفه‌ای انجمن راهنمایان، جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان گفت: برآیند هم‌افزایی مجامع حرفه‌ای و انجمن‌ها ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تعریف و استاندارسازی و افزایش کیفیت خدمات در این حوزه است.

شاهرخی گفت: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اداره کل، جوامع حرفه‌ای و انجمن‌ها، همراهی و تعامل بهتر صورت گرفته و با تعریف مباحث آموزشی در این نشست‌ها می‌توان شاهد ارتقا خدمات در تمام بخش‌های گردشگری باشیم.

وی در خصوص مشکلات و مسائل سامانه صدور مجوزها (جانا) و درگاه ملی مجوزها بیان کرد: در تلاشیم با همراهی متولیان این سامانه‌ها مشکلات زیرساختی برای ارائه خدمات سریع‌تر و در دسترس‌تر را حل کنیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه فعالیت تأسیسات گردشگری فاقد مجوز در کنار آسیب‌زا بودن برای گردشگران، به فعالان دارای مجوز از لحاظ اقتصادی و اعتباری صدمات جبران ناپذیری می‌زند، گفت: از ابتدای امسال هفت واحد غیر مجاز اقامتی شناسایی و پلمپ شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم با فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی اداره کل و همراهی و همکاری بخش‌های انتظامی و قضائی نسبت به شناسایی، تعطیلی و پلمپ واحدهای غیر مجاز در سطح استان اقدام کنیم.

شاهرخی هم چنینه با اشاره به تأکیدات وزارتخانه بر بهبود کیفیت خدمات سرویس‌های بهداشتی، گفت: همراهی و همکاری بخش خصوصی در بخش نظارتی و بهره‌برداری سرویس‌های بهداشتی بین راهی و درون شهری می‌تواند کمک کننده افزایش کیفیت خدمات سرویس‌های بهداشتی باشد.

وی در خصوص تابلوهای تبلیغاتی و معرفی کننده جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر کرمان و مبادی هفت‌گانه استان نیز گفت: در صورت اعلام آمادگی برای هم‌فکری و همکاری تشکل‌های گردشگری در استفاده از این ظرفیت، جوامع حرفه‌ای و انجمن‌های حوزه گردشگری در اولویت بهره‌وری از این فضای تبلیغاتی است.

به گزارش ایمنا، در این نشست مسعود دهقان مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری جنوب شرق از پیگیری این شرکت برای برقراری پرواز مستقیم امارات و عمان در کنار پرواز نجف به کرمان خبر داد.

نظر شما