شناسهٔ خبر: 67006697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی صورت گرفت؛

توضیحات شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش درباره کودک دیالیزی

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی صورت گرفت؛ در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سرگردانی یک کودک دیالیزی اهل شهرستان شوش، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان توضیحی منتشر نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، متن این توضیح که در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفت، به شرح زیر است:

 پس از انتشار خبری در خصوص نحوه مراقبت از بیمار دیالیزی در بیمارستان نظام مافی؛ ضمن همدردی با خانواده محترم این بیمار، لازم به ذکر است که وی از حدود یک سال پیش دچار کاهش سطح کلسیم خون به میزان خطرناکی شده بود و بنابر توصیه‌های مکرر متخصصین اطفال و داخلی، نیازمند دریافت خدمات تحت نظر فوق تخصص کلیه اطفال بود و در چند نوبت برای اعزام بیمار به مراکز فوق تخصصی هماهنگی به عمل آمد که با ممانعت مادر وی، اعزام لغو شد.

در دو نوبت با توجه به وضعیت خطرناک کودک، ممانعت مادر از اعزام او ضمن تذکر کلیه مخاطراتی که جان کودک را تهدید می کند، با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه گردید و کلیه تصمیمات والدین بیمار با آگاهی از این مخاطرات بوده است.(مستندات پس از موافقت مراجع قانونی قابل انتشار است‌.)

روز گذشته (یکشنبه،۱۳خردادماه ۱۴۰۳) نیز مجدداً به اطلاع مادر بیمار رسانده شد که کودک وی برای ادامه درمان نیازمند ویزیت فوق تخصص کلیه اطفال می‌باشد و به همین جهت دیالیز او به شب موکول شد.

 بعد از پایان دیالیز نوبت شب، متاسفانه کودک دچار ایست قلبی تنفسی گردید و تنها با تلاش‌های مجدانه کادر درمان بیمارستان و بعد از ساعت‌ها تلاش علائم حیاتی کودک بازگشت و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

صبح امروز با تلاش کادر درمان یک تخت مراقبت فوق تخصصی اطفال برای بیمار رزرو شد و وی آماده اعزام به اهواز شد و کلیه تدارکات اعزام تا ساعت ۱۱ صبح فراهم گردید که در این ساعت متاسفانه والدین و بستگان بیمار رضایت به اعزام ندادند و اصرار به اعزام بیمار با وسیله شخصی نمودند.

نهایتاً در ساعت ۱۴ و در اوج گرمای خوزستان رضایت به اعزام دادند و اعزام برای از دست نرفتن تخت فوق تخصصی در لحظه صورت پذیرفت. اعزام با آمبولانس مرکز ۱۱۵ شهرستان که از نظر فنی سالم می باشد و کولر آن مشکلی نداشت؛ صورت گرفت.

همچنین لازم به ذکر است که در هیچ یک از مراحل مراقبت، بیمار نیاز به سی تی اسکن یا اکوکاردیوگرافی نداشته و کلیه ادعاها در این خصوص کذب می‌باشد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش حق پیگیری این مورد را برای خود محفوظ می‌داند.

در پایان ضمن توصیه به پیگیری اخبار از منابع معتبر و مطلع یادآور می‌شویم که انتشار جزییات بیشتر و مستندات متقن پرونده این بیمار به شرط حفظ حریم شخصی بیمار و کسب اجازه از مراجع قانونی ذیصلاح انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

نظر شما