شناسهٔ خبر: 67508915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

احتمال وقوع بارش‌های پراکنده در آذربایجان شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی دو روز آینده دمای هوای استان به‌طور نسبی افزایش پیدا می‌کند و به‌دلیل شرایط فصلی و محلی، احتمال بارش‌های پراکنده در این نواحی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر ظهر امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در روز جمعه و در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد شد.

وی افزود: امروز و فردا دمای هوای استان به‌طور نسبی افزایش پیدا می‌کند، در این دو روز جوی به نسبت ناپایدار به‌ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان حاکم می‌شود و به خاطر شرایط فصلی و محلی احتمال بارش‌های پراکنده در این نواحی وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از عصر شنبه تا عصر سه‌شنبه هفته آینده با عبور امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی، وضعیت ناپایدار جوی به‌ویژه برای نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: در این بازه زمانی با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید در نیمه جنوبی استان، احتمال خیزش یا نفوذ گردوخاک در این نواحی وجود دارد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۳۵ و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۱ و در خنک‌ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی افزود: دمای فعلی تبریز ۲۳ درجه سانتی‌گراد بوده که نسبت به روز گذشته و در همین ساعت دو درجه افزایش یافته است.

نظر شما