شناسهٔ خبر: 67006582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام خمینی(ره) با پشتیبانی امت مسلمان توانست ریشه ظلم ستم‌شاهی را برکَنَد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد پیام مشترکی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

  در پیام مشترک آیت‌الله مصطفی محامی و محمد کرمی که به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد صادر شد آمده است؛ ۱۴ خردادماه یادآور ایام حزن و اندوه رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که سالیان متمادی با اتکال به ذات اقدس الهی و پشتیبانی امت مسلمان ایران توانست ریشه ظلم ستم‌شاهی را برکَنَد و بنیان‌گذار مکتب اسلام ناب محمدی (ص) باشد که سرلوحه حرکت‌های آزادی‌خواهانه عالم گردید و امروز ثمرات این حرکت تاریخی را شاهد هستیم.

این تحول عظیم ارتباط ویژه‌ای با خیزش‌های مردمی و حرکت‌های شهادت‌طلبانه مردم ایران داشت که قیام خونین ۱۵ خرداد جزء مهم‌ترین نمونه‌هاست. همان روز تاریخی که امام راحل عظیم‌الشأن (ره) در کشاکش رویداد‌ها و اتفاقات، «انتظار فرج» از آن داشتند.

در این پیام بیان شد: این روز منشأ تحولی عظیم بود که در آن مظلومان و دلدادگان راه حق و حقیقت با تأسی به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و اولیای الهی پا به میدان مبارزه با ظلم و جور گذاشتند و برای به‌ثمررسیدن آن از جان و مال و فرزندان خویش گذشتند.

این پیام می‌افزاید: اینک با رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) این امانت الهی در دستان ما قرار دارد و ما نیز وظیفه خطیری در مقابل حفظ این امانت امام (ره) و شهدای والامقام داریم.

در ادامه این پیام آمده است: امروز که در سوگ شهدای پرواز اردیبهشت و فرزندان برومند و رهروان واقعی مکتب امام خمینی (ره) نشسته‌ایم، باید بدانیم دفاع از مظلومان عالم به‌ویژه جبهه مقاومت و مردمان مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین حضور پرشور و حداکثری در عرصه‌های مهم این انقلاب از جمله انتخابات پیشرو و انتخاب اصلح، قدمی کوچک در پاسداشت این امانت امام (ره)، شهیدان والامقام، یاران و رهروان انقلابی و دلدادگان ایشان است.

این پیام در پایان می‌افزاید: اینجانبان با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، یاد و نام شهید جمهور، مجاهد محبوب و خستگی‌ناپذیر، حضرت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان گران‌قدر ایشان را گرامی می‌داریم و از درگاه خداوند متعال، توفیق همگان را در رهروی از مکتب حضرت امام (ره)، تداوم راه شهدای والامقام و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نماییم. بِمنّه و کرمه

نظر شما