شناسهٔ خبر: 66999998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام خمینی (ره) سرلوحه حرکت‌های آزادی خواهانه عالم

۱۴ خرداد ماه یادآور ایام حزن و اندوه رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

امام خمینی (ره) سرلوحه حرکت‌های آزادی خواهانه عالم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار سیستان و بلوچستان در پیامی مشترک فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۴ خرداد ماه یادآور ایام حزن و اندوه رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است، که سالیان متمادی با اتکال به ذات اقدس الهی و پشتیبانی امت مسلمان ایران توانست ریشه ظلم ستم‌شاهی را برکَنَد و بنیانگذار مکتب اسلام ناب محمدی (ص) باشد که سرلوحه حرکت‌های آزادی‌خواهانه عالم گردید و امروز ثمرات این حرکت تاریخی را شاهد هستیم.
این تحول عظیم ارتباط ویژه‌ای با خیزش‌های مردمی و حرکت‌های شهادت‌طلبانه مردم ایران داشت که قیام خونین ۱۵ خرداد جزء مهم‌ترین نمونه‌هاست. همان روز تاریخی که امام راحل عظیم الشأن (ره) در کشاکش رویداد‌ها و اتفاقات، «انتظار فرج» از آن داشتند.
این روز منشأ تحولی عظیم بود که در آن مظلومان و دلدادگان راه حق و حقیقت با تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اولیاء الهی پا به میدان مبارزه با ظلم و جور گذاشتند و برای به ثمر رسیدن آن از جان و مال و فرزندان خویش گذشتند؛ و اینک با رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) این امانت الهی در دستان ما قرار دارد و ما نیز وظیفه خطیری در مقابل حفظ این امانت امام (ره) و شهدای والامقام داریم.
امروز که در سوگ شهدای پرواز اردیبهشت و فرزندان برومند و رهروان واقعی مکتب امام خمینی (ره) نشسته‌ایم، باید بدانیم دفاع از مظلومان عالم به ویژه جبهه مقاومت و مردمان مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین حضور پرشور و حداکثری در عرصه‌های مهم این انقلاب از جمله انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح، قدمی کوچک در پاسداشت این امانت امام (ره)، شهیدان والامقام، یاران و رهروان انقلابی و دلدادگان ایشان می‌باشد.
اینجانبان با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، یاد و نام شهید جمهور، مجاهد محبوب و خستگی ناپذیر، حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی و همراهان گرانقدر ایشان را گرامی می‌داریم و از درگاه خداوند متعال، توفیق همگان را در رهروی از مکتب حضرت امام (ره)، تداوم راه شهدای والامقام و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) مسألت می‌نماییم. بِمنّه و کرمه
مصطفی محامی
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان
محمد کرمی
استاندار سیستان و بلوچستان

نظر شما