شناسهٔ خبر: 67002416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

بنیانگذار انقلاب اسلامی تربیت شده مکتب انبیاء الهی و ائمه معصومین بود

امام جمعه ایلام گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی مردی بزرگ تربیت شده مکتب انبیای الهی و ائمه معصومین (ع) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار امروز _دوشنبه چهاردهم خرداد_ در آئین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت، ۱۵ خرداد و همه شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: جرأت دشمن‌ستیزی که امام راحل داشت، در برکت مناجات‌های نیمه شبی بود که با خدا داشت.

وی با اشاره به عوامل موفقیت نهضت و قیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر علیه نظام سلطه جهانی افزود: راه موفقیت امام راحل، ایمان به خدا، به هدف، مردم، اسلام و مبارزه با نظام استکبار جهانی بود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: امام راحل قبل از اینکه وارد عرصه سیاست و مبارزه با استکبار جهانی شود، رابطه خود را با خدا برقرار و با تمام وجود به بندگی خدا ایمان داشت و ایاک نعبدو و ایاک نستعین را الگوی عملی خود قرار داد.

کریمی‌تبار با بیان اینکه تقید امام راحل به عبادت، نماز شب، مسائل معنوی و عرفانی، دعا و مناجات در اوج مسئولیتی که در اداره کشور داشتند، هیچ موقع ترک نشد، افزود: امام خمینی در برابر استکبار جهانی کوچک‌ترین واهمه‌ای نداشت و با دست خالی، امت را هدایت و انقلاب اسلامی را پیش برد.

وی عنوان کرد: امام راحل ملت ایران را از زیر ظلم و استبداد نجات داد تا ایران اسلامی در دنیا پیشرو و پیشگام بوده و وابسته به هیچ کشوری نباشد، امام راحل در مقابل دشمنان ایستاد، آن حضرت در آغاز انقلاب اسلامی تشخیص داد که مشکل اصلی مردم ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی است، دشمنان را شناخت و عوامل وابسته به دشمن او را به خود مشغول نکرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز آن بنایی که امام راحل بنا نهاد و دشمن را شناخت، پس از ده‌ها سال، امروز دنیا فهمیده و متوجه شده است، روز قدس را برای آگاه سازی و وحدت مسلمانان دنیا بر علیه اشغالگران بنا نهاد و امروز مردم دنیا از ماهیت جنایت رژیم صهیونیستی و چهره واقعی نظام استکبار جهانی آگاه شده‌اند

کریمی‌تبار تاکید کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق ضعف و پوشالی بودن رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا را به دنیا نشان داد.

وی اضافه کرد: امروز موج آزادی‌خواهی و دفاع از مظلوم به برکت انقلاب اسلامی در دنیا گسترش یافته و دنیا طرفدار مظلوم شده است و این انقلاب با سرعتی فراتر از تصور، مسیر خود را ادامه می‌دهد و امروز در قلب اروپا و آمریکا شاهد بروز و ظهور گفتمان و شعارهای انقلاب اسلامی هستیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد: امام راحل در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که هیچ نظریه‌پردازی در جهان فکر نمی‌کرد که انقلابی به نام دین شکل بگیرد و از همان آغاز انقلاب، تمام متفکران و نظریه پردازان، دنیا چشم به حوادث انقلاب دوخته که این انقلاب در چه مسیری حرکت می‌کند و خدا را شکر شاهد تحقق وعده‌های الهی هستیم و انقلاب اسلامی مسیر خود را با رهبری جانشین بر حق ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش می‌برد.

کریمی‌تبار گفت: انقلاب اسلامی، سبک نوینی از حکمرانی است که جامعه پیشرفته امروز دنیا، تشنه چنین حاکمیتی است، امروز دنیا نقش ولایت فقیه و تأثیری را که دارد، می‌بیند، نقشی که احیای اسلام، عدالت و آزادی در دنیا است و به جامعه جهانی آگاهی می‌دهد که در برابر استکبار و ظلم بایستند و از مظلوم دفاع کنند و این از برکت امام راحل، انقلاب و استقامت مردم است که امروز به ثمر نشسته است.

وی اضافه کرد: دشمن در برابر اقتدار نظام اسلامی سر تعظیم فرود آورده است، اما تمام توان خود را نیز در عرصه جنگ نرم و فرهنگی پای کار آورده تا مردم را مأیوس کند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا امیدبخش‌ترین نظامی است که در جهان وجود دارد و رشد علمی و فناوری جمهوری اسلامی بیشتر از کشورهای پیشرفته است.

کریمی‌تبار با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر خدمت شهید آیت الله رئیسی ادامه پیدا کند، مردم باید در هشتم تیر در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه‌ای بزرگ خلق کرده و به وظیفه خود عمل کنند تا این مسیر خدمت با همان آهنگی که سید محرومان در پیش گرفته بود ادامه پیدا کند.

نظر شما