شناسهٔ خبر: 66999550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت در جهان است

ایلام -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز موج آزادی‌خواهی و دفاع از مظلوم به برکت انقلاب اسلامی در دنیا گسترش یافته است، گفت: انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت و آزادیخواهی در جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار"، روز دوشنبه در آیین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مسجد جامع شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت، ۱۵ خرداد و همه شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی، مرد بزرگ تربیت شده مکتب انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) بود.

وی با اشاره به عوامل موفقیت نهضت و قیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر علیه نظام سلطه جهانی، افزود: راه موفقیت امام راحل، ایمان به خدا، به هدف، مردم، اسلام و مبارزه با نظام استکبار جهانی بود و قبل از اینکه وارد عرصه سیاست و مبارزه با استکبار جهانی شود، رابطه خود را با خدا برقرار و با تمام وجود به بندگی خدا ایمان داشت و "ایاک نعبدو و ایاک نستعین" را الگوی عملی خود قرار داد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه تقید امام راحل به عبادت، نماز شب، مسائل معنوی و عرفانی، دعا و مناجات در اوج مسئولیتی که در اداره کشور داشت، هیچ موقع ترک نشد، افزود: جرأت دشمن ستیزی که امام راحل داشت در برکت مناجات‌های نیمه شبی بود که با خدا داشت، در برابر استکبار جهانی کوچکترین واهمه‌ای نداشت و با دست خالی، امت را هدایت و انقلاب اسلامی را پیش برد.

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت در جهان است

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه ایمان به خدا و اخلاص در عمل، نیروی محرکه برای راحل در برابر نظام استکبار جهانی بود که همه قدرت‌های جهانی را به منزله تار عنکبوتی می‌بیند که در برابر مشیت الهی ناچیز هستند، ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) ایمان به مردم داشتند، جدا از مردم نبود و مردم را با خود همراه کردند، مردم نیز لبیک گفتند و مردم امام راحل را از خود می‌دانستند و امروز هم از خود می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل دردآشنا، زبان گویا و قدردان مردم بود، یادآور شد: مردم هم قدردان امام راحل بودند، همانگونه که پایگاه انبیای الهی مردم بود،پایگاه انقلاب اسلامی نیز مردم و برای مردم بود، امام راحل منجی جامعه و کشور ایران شد، در شرایطی که آمریکایی‌ها ملت را آدم هم حساب نمی‌کردند و مقدرات کشور دست آنان بود، امام راحل خودباوری را به مردم بازگرداند و مردم به صحنه آمدند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: امام راحل ملت ایران را از زیر ظلم و استبداد نجات داد تا ایران اسلامی در دنیا پیشرو و پیشگام بوده و وابسته به هیچ کشوری نباشد، امام راحل در مقابل دشمنان ایستاد، آن حضرت در آغاز انقلاب اسلامی تشخیص داد که مشکل اصلی مردم ایران، آمریکا و رژیم صهیونسیتی است، دشمنان را شناخت و عوامل وابسته به دشمن او را به خود مشغول نکرد.

وی تصریح کرد: امروز آن بنایی که امام راحل بنا نهاد و دشمن را شناخت، پس از ده‌ها سال، امروز دنیا فهمیده و متوجه شده است، روز قدس را برای آگاه سازی و وحدت مسلمانان دنیا بر علیه اشغالگران بنا نهاد و امروز مردم دنیا از ماهیت جنایت رژیم صهیونسیتی و چهره واقعی نظام استکبار جهانی آگاه شده اند، عملیات غرورآفرین "وعده صادق"، ضعف و پوشالی بودن رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا را به دنیا نشان داد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز موج آزادی‌خواهی و دفاع از مظلوم به برکت انقلاب اسلامی در دنیا گسترش یافته و دنیا طرفدار مظلوم شده است و این انقلاب با سرعتی فراتر از تصور، مسیر خود را ادامه می‌دهد و امروز در قلب اروپا و آمریکا شاهد بروز و ظهور گفتمان و شعارهای انقلاب اسلامی هستیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد: امام راحل در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که هیچ نظریه‌پردازی در جهان فکر نمی‌کرد که انقلابی به نام دین شکل بگیرد و از همان آغاز انقلاب، تمام متفکران و نظریه پردازان، دنیا چشم به حوادث انقلاب دوخته که این انقلاب در چه مسیری حرکت می‌کند و خدا را شکر شاهد تحقق وعده‌های الهی هستیم و انقلاب اسلامی مسیر خود را با رهبری جانشین بر حق ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش می‌برد.

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت در جهان است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که امام راحل به ملت ایران اسلامی، "ما می توانیم" را تعلیم داد، افزود: انقلاب اسلامی دین را در دنیا احیا کرد و یک رویکرد جدید در ادیان الهی آغاز شد و آنچه انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) به دنبال آن بودند امروز در جهان جامه عمل پوشانده شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر اساس فطرت انسانی است، گفت: انقلاب اسلامی، سبک نوینی از حکمرانی است که جامعه پیشرفته امروز دنیا، تشنه چنین حاکمیتی است، امروز دنیا نقش ولایت فقیه و تاثیری را که دارد، می‌بیند، نقشی که احیای اسلام، عدالت و آزادی در دنیا است و به جامعه جهانی آگاهی می‌دهد که در برابر استکبار و ظلم بایستند و از مظلوم دفاع کنند و این از برکت امام راحل، انقلاب و استقامت مردم است که امروز به ثمر نشسته است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: هر جایی که مسئولان و مردم گوش به فرمان ولایت بودند، تعالی و پیشرفت وجود داشته است، اما امروز تهاجم سنگینی از سوی دشمنان و نظام سلطه برای دین‌زدایی، ارزش زدایی و هنجارشکنی می‌بینیم چرا که ملتی که گوش به فرمان ولایت فقیه و ارزش‌مدار باشد، سدی محکم و نفوذناپذیر در برابر دشمن است.

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت در جهان است

وی گفت: امروز دشمن در برابر اقتدار نظام اسلامی سر تعظیم فرود آورده است اما دشمن تمام توان خود را در عرصه جنگ نرم و فرهنگی پای کار آورده تا مردم را مأیوس کند اما انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا امیدبخش‌ترین نظامی است که در جهان وجود دارد و رشد علمی و فناوری جمهوری اسلامی بیشتر از کشورهای پیشرفته است.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر خدمت شهید آیت الله رئیسی ادامه پیدا کند، مردم باید در هشتم تیر در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه‌ای بزرگ خلق کرده و به وظیفه خود عمل کنند تا این مسیر خدمت با همان آهنگی که سید محرومان در پیش گرفته بود ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، در مسجد جامع شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

نظر شما