شناسهٔ خبر: 67544228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای هیات‌های مذهبی کشور:

فضای انتخاباتی در شهرها و روستاها به سیاه‌پوشی محرم تغییر یابد

بوشهر- رییس شورای هیات‌های مذهبی کشور گفت: هیأت‌ها، مواکب‌ها، شهرداری‌ها و مراکز دولتی فضاهای عمومی را از حالت انتخاباتی به فضای محرم تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از امشب مراسم و مجالس محرم در شهرها و روستاهای مختلف کشور برگزار می‌شود که شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات تمام شده و ماه محرم فرا رسیده است، اضافه کرد: هیئت‌ها، موکب‌ها، شهرداری‌ها و ادارات دولتی فضای انتخاباتی در معابر را به سیاه پوشی محرم تغییر دهند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کشور افزود: شعار امسال ماه محرم «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» ست که مراسم و برنامه‌ها حول محور این شعار تدارک و اجرا می‌شوند.

وی تاکید کرد: از همه هیأت‌ها و تکایا در نقاط مختلف انتظار می‌رود که در راستای حفظ نظم و امنیت با نیروهای انتظامی و بسیج همکاری کنند.

نوشادی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی شود که ایستگاه‌های صلواتی و موکب ها در نقاط و مکان‌هایی برپا شود که موجب ترافیک و اذیت شدن عابرین و مردم نمی‌شود.

وی ادامه داد: مجالس سخنرانی، روضه خوانی و عزاداری دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی با شعار و محور آزادگان عالم در خیمه حسین اند برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کشور گفت: واعظان و مداحان از الفاظ و اشعار و اقداماتی که موجب وهن دین و مذهب می‌شود خودداری کنند.

نظر شما