شناسهٔ خبر: 67000938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت در جهان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز موج آزادی‌خواهی و دفاع از مظلوم به برکت انقلاب اسلامی در دنیا گسترش یافته است، گفت: انقلاب اسلامی سبک نوین حکمرانی دینی برای تحقق عدالت و آزادیخواهی در جهان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت، ۱۵ خرداد و همه شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی، مرد بزرگ تربیت شده مکتب انبیای الهی و ائمه معصومین (ع) بود.

وی با اشاره به عوامل موفقیت نهضت و قیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر علیه نظام سلطه جهانی، افزود: راه موفقیت امام راحل، ایمان به خدا، به هدف، مردم، اسلام و مبارزه با نظام استکبار جهانی بود و قبل از اینکه وارد عرصه سیاست و مبارزه با استکبار جهانی شود، رابطه خود را با خدا برقرار و با تمام وجود به بندگی خدا ایمان داشت و "ایاک نعبدو و ایاک نستعین" را الگوی عملی خود قرار داد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه تقید امام راحل به عبادت، نماز شب، مسائل معنوی و عرفانی، دعا و مناجات در اوج مسئولیتی که در اداره کشور داشت، هیچ موقع ترک نشد، افزود: جرأت دشمن ستیزی که امام راحل داشت در برکت مناجات‌های نیمه شبی بود که با خدا داشت، در برابر استکبار جهانی کوچکترین واهمه‌ای نداشت و با دست خالی، امت را هدایت و انقلاب اسلامی را پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل دردآشنا، زبان گویا و قدردان مردم بود، یادآور شد: مردم هم قدردان امام راحل بودند، همانگونه که پایگاه انبیای الهی مردم بود، پایگاه انقلاب اسلامی نیز مردم و برای مردم بود، امام راحل منجی جامعه و کشور ایران شد، در شرایطی که آمریکایی‌ها ملت را آدم هم حساب نمی‌کردند و مقدرات کشور دست آنان بود، امام راحل خودباوری را به مردم بازگرداند و مردم به صحنه آمدند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: امام راحل ملت ایران را از زیر ظلم و استبداد نجات داد تا ایران اسلامی در دنیا پیشرو و پیشگام بوده و وابسته به هیچ کشوری نباشد، امام راحل در مقابل دشمنان ایستاد، آن حضرت در آغاز انقلاب اسلامی تشخیص داد که مشکل اصلی مردم ایران، آمریکا و رژیم صهیونسیتی است، دشمنان را شناخت و عوامل وابسته به دشمن او را به خود مشغول نکرد.

وی تصریح کرد: امروز آن بنایی که امام راحل بنا نهاد و دشمن را شناخت، پس از ده‌ها سال، امروز دنیا فهمیده و متوجه شده است، روز قدس را برای آگاه سازی و وحدت مسلمانان دنیا بر علیه اشغالگران بنا نهاد و امروز مردم دنیا از ماهیت جنایت رژیم صهیونسیتی و چهره واقعی نظام استکبار جهانی آگاه شده اند، عملیات غرورآفرین "وعده صادق"، ضعف و پوشالی بودن رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا را به دنیا نشان داد.

برچسب‌ها:

نظر شما