شناسهٔ خبر: 67544075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری اردبیل:

تولید و اشتغال فوریت نظام است

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: توجه به تولید و اشتغال فوریت نظام و رویکرد مسوولان دلسوز در پیشرفت واقعی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر شنبه در نشست با مسئولان شهرک‌های صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی است که شعار سال را با محوریت اقتصاد نامگذاری می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد همچنان فرآیند تولید و اشتغال با نقص و فقدان برخی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های درست روبه‌رو است.

وی ضرورت بها دادن به تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید را در مسیر پیشرفت روزافزون کشور یادآور شد و تصریح کرد: دستگاه قضا نیز حمایت از واحدهای تولیدی را در چارچوب مقررات و قوانین جز اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مدیران دلسوزی را در شهرک‌های صنعتی و مجموعه حمایتی در این زمینه داریم که تلاش می‌کنند تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی یکی پس از دیگری رفع شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو عملکرد شهرک‌های صنعتی استان را در ۲ سال اخیر مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: شهرک‌های صنعتی در حقیقت کانون‌های سرمایه‌گذاری بوده و نقش مهمی را در ارتقای تولید و اشتغال دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم چرا که امروز محدودیتی را در تأمین و تحویل زمین‌های صنعتی شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو به اقدامات مدیریت استانی در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با شناختی که از سوابق مدیریتی شهرک‌های صنعتی وجود دارد، شبانه‌روز تلاش بر رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از آنها است.

وی اضافه کرد: باید برنامه‌های شهرک‌های صنعتی به نحوی باشد که در کنار حمایت از کارآفرینان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، افزایش رضایتمندی صاحبان واحدهای تولیدی نیز فراهم آید.

حجت‌الاسلام کثیرلو بیان کرد: حمایت از تولید و انجام اقدامات پیشگیرانه همواره مورد تاکید دستگاه قضا است و از سرمایه‌گذاران واقعی نیز بر اساس شاخص‌های قانونی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل رویکرد اصلی شهرک‌های صنعتی را به عنوان یک مجموعه توسعه‌گر با نگاه تعاملی و حمایت از واحدهای تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته برنامه‌های مختلفی در حمایت از این مجموعه‌ها انجام شده و ما نیز به نوبه خود بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری را نسبت به توسعه صنعتی استان انجام می‌دهیم.

در این نشست مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز به شکل‌گیری ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضائی از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که کمبود زمین صنعتی مهمترین چالش این مجموعه است.

هاشم علایی افزود: برای ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری همه‌جانبه سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم تا تملک اراضی جدید و توسعه شهرک‌های صنعتی انجام شود.

وی بیان کرد: در کنار تحقق شعار سال، ما از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی حمایت می‌کنیم تا در یک شرایط بهتر و مطلوب‌تر توسعه‌ای بتوان کارها را به شکل درست و صحیح به پیش برد.

نظر شما