شناسهٔ خبر: 67000398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در همایش بین المللی سفینة النجاة مطرح شد:

سه قدرت عجیب در غنی‌سازی شیعه داریم / چرا نماد نداریم؟

لیلا امیدی

همایش بین المللی سفینة النجاة با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فرهیختگان و اندیشمندان از ۴۵ ملیت و برترین های حوزه هنر و رسانه در کربلای معلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، داوود منافی پور-دبیر سوگواره بین المللی “سفینة النجاة"- امروز دوشنبه (۱۴ خرداد) در همایش بین المللی سفینة النجاة که در کربلای معلی برگزار شد با تسلیت ایام رحلت امام راحل و گرامی داشت و یاد خاطره امام خمینی(ره) اظهار کرد: سوگوارۀ بین المللی سفینه النجاة را فراخوان دادیم تا بگوییم "ای کسانی که دل‌تان برای حسین بن علی می‌تپد، به ما بپیوندید". این فراخوان در۳ بخش علمی، ادبی و هنری است. در همین راستا اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه با موضوع «پیراهن معظم امام حسین (ع)» برگزار شد.

وی ادامه داد: سه قدرت عجیب در غنی‌سازی شیعه داریم که به سرعت می‌توانیم اندیشه امام حسین (ع) را به جهان معرفی کنیم. یکی حضرت علی اصغر(ع) و مظلومیت ایشان، دیگری پیراهن امام حسین (ع) و پس از آن جغرافیای سرزمین کربلا و موقعیت خود کربلا است.

منافی پور در ادامه با اشاره به ‌پیشینه برگزاری همایش حضرت علی اصغر (ع) گفت: در خصوص مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) سال ۸۲ یک جلسه در مهدیه تهران برگزار شد و ابتدا مخالفت صورت گرفت اما خوشبختانه پس از آن، موضوع مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) مطرح شد. سال بعد ۸ جلسه، سال بعد ۵۴ و اکنون در اولین جمعه ماه محرم هشت هزار جلسه در خصوص‌ مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: تصویرسازی مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) اولین راه آن است و این امر با صدا و نمادسازی ممکن خواهد شد. صدای مظلومیت حضرت علی اصغر با روضه خوانی و مقتل خوانی از هزاران سال قبل به ما رسیده است. در زمانی که همه برای از بین بردن نام حضرت کار می‌کنند ما باید تجهیز شویم. شیعه درآخر الزمان باید تجهیز شود و با چه چیزی تجهیز می شود؟ با اعلام قدرت‌سازی کربلا که یکی از شخصیت‌های موثر آن حضرت علی اصغر(ع) است، دیگری پیراهن خونین امام حسین(ع) است، اگر قدرت را در دست گرفتیم، می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور شویم. با اعلام قدرت ساز کربلا می‌توانیم در دنیا حقانیت حضرت علی(ع) را اثبات کنیم.

دبیر سوگواره بین المللی “سفینة النجاة" گفت: از ابتدای خلقت مسابقه القای اندیشه بوده است. این همه سال روضه علی اصغر(ع) گرفته شد اما همین که نماد آمد، جهانی شد چرا چون نماد آمد؛ مادر با فرزندش شد نماد این روضه‌ها؛ این را بدانیم مکتبی که نماد نداشته باشد منفعل است. این نماد باید از معصومین باشد. در مقتل هزاران بار بر پیراهن خونی اشاره شده و در روایات آماده که روز محشر حضرت صدیقه زهرا(س) با پیراهن خونین مولا امام حسین(ع) می آید. تحقیقات ثابت شده برای پیراهن است حتی در منابع سنی هم آمده این پیراهن در روز قیامت سندی است که حضرت زهرا(س) به آن برای حقانیت استناد می‌کند.

وی گفت: اصل این پیراهن از بهشت آمده است و اذن پیراهن ملکوتی است، حتی پیراهن یوسف هم براین اساس آمده است. اگر یوسف به یعقوب برگشت به خاطر این پیراهن بود. ۱۲۴ هزار پیغمبر به این پیراهن متوسل شده اند، این خودش یعنی تمام ادیان به این پیراهن وصل هستند. اینها همه قدرت ما است و در تورات و انجیل هم رد پای حضور انبیا در کربلا موجود است. چرا باید تمام پیامبران به این سرزمین بیایید؟ چون امام حسین(ع) نقطه سقل آفرینش است تا پرچم مظلومیت را بالا ببریم تا خلق هدایت شود. این پیراهن عطای خداوند برای انبیا است و این ارتعاش قدرت است.

منافی پور تصریح کرد: باید تمام خلقت را به سمت این پیراهن بکشیم تا زمینه ظهور بهتر فراهم شود، اگر برخی جوانان از دین چیزی نمی‌دانند دلیلش این است که به کربلا پرداخته نشده است. بدون سید الشهدا قدرت استقامت نداریم. آیا ما هم برای کربلا چون حضرت مسیح(ع) کار کرده‌ایم. عاشورا بزرگترین قدرت خداوند برای هدایت است. سازمان جهانی ذهنیت سازی و چارت برای نمادسازی دارد، چرا ما نداریم. بعد از شهادت امام حسین (ع) با اسب بر ‌پیکر حضرت سیدالشهدا(ع) تاختند و بعد یزیدیان این نعل اسب را به عنوان نماد به کشورهای دیگر فرستادند. برای خوش یمنی و برکت این یعنی نماد سازی؛ هر لحظه شیطان یک نماد سازی درست کرد حتی صلیب هم نماد سازی کذب است و دنیا را با این مسیحی کردند و انسان ها را گمراه ساختند. در حالی که نماد اصلی پیراهن سید الشهدا است. چین کمونیست نماد اژدها درست کرده اما ما هیچ نمادی نداریم.

این اجلاس در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در کربلای معلی در حال برگزاری است.

سه قدرت عجیب در غنی‌سازی شیعه داریم / چرا نماد نداریم؟

انتهای پیام

نظر شما