شناسهٔ خبر: 66992096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار سلیمانی در جمع دانشجویان:

امام مفهوم جدیدی از قدرت را به جهان معرفی کرد/ بسیج دانشجویی زمینه‌‌های مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کند +فیلم

آمریکایی بیش از ۵۰ درصد قدرت سخت دنیا و ۲۵ درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارند. آمریکایی ۱۲۸ میلیارد دلار به سه کشور اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به غیر از بودجه نظامی خود کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ویژه برنامه انتخاباتی و نشست مسئولین و جانشینان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که امروز در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در چند سده قبل با شکل‌گیری رنسانس در غرب شاهد بودیم که غربی‌ها با سوءاستفاده از دانش و قدرت کارشناسی، دنیا را تخت سلطه خود درآورده، منابع و دارایی‌هایی ملت‌های مختلف را غارت کردند و ثروت‌های هنگفتی را تصاحب کردند؛ هنوز هم آثار این غارت را در ملت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم؛ این تمدن غربی، انسان را بی‌نیاز از هدایت الهی می‌دانست.

 

وی با بیان اینکه نقطه انتهایی تمدن غرب را می‌توان در فجایعی که در غزه در حال رخ دادن است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و ساقط شدن رژیم ستمشاهی، آغاز روند پایان یافتن این دوره از تمدن غرب در جهان بود.

 

سردار سلیمانی افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران، ریشه حکومت‌های موروثی و شاهنشاهی در مملکت ما را برای همیشه از بین بردند و با رای بیش از ۹۸ درصدی مردم، جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی، به عنوان الگویی جدید از حکمرانی در جهان شکل گرفت.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینه بنیانگذاری‌ یک روش جدید در اداره جوامع را از جمله مصادیق تحولات بزرگ دانست و گفت: از همین روی باید اذعان کنیم که جمهوری اسلامی ایران، آغازگر یک دوره تحولی در تاریخ بشریت بود که دهه ها طول می‌کشد آثار و پیامدهای آن آشکار شود.

<div id="video-display-embed-code_2296116" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1150322/2296116?width=400&height=300"></script></div>

وی با بیان اینکه «تغییر مفهوم قدرت» از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی با رهبری امام عظیم‌الشأن بود، گفت: امروز به طور کامل و به وضوح، ابعاد و آثار این تغییر مفهوم قدرت در جهان را مشاهده می‌کنیم؛ راهکار امام راحل برای مبارزه با رژیم ستمشاهی، استفاده از قدرت نرم و‌ باور به مفهوم «غلبه خون بر شمشیر» بود؛ به همین واسطه است که می‌گوییم امام راحل، مفهوم جدیدی از قدرت را در دنیا مطرح کرد.

 

سردار سلیمانی افزود: امروز در غزه شاهد هستیم که قدرت سخت و قدرت نرم با همدیگر مقابله کرده‌اند؛ به‌ظاهر صهیونیست‌ها زیرساخت‌های غزه را نابود می‌کنند و جان مردم این سرزمین را می‌گیرند اما در واقع می‌بینیم که غزه امروز، قدرتمندتر از زمان پیش از عملیات طوفان‌الاقصی شده است؛ امروز فلسینی‌ها، یمنی‌ها و رزمندگان جبهه مقاومت از قدرت‌های دنیا نمی‌هراسند و شجاعانه در برابر آنها ایستادگی می‌کنند و این امر به واسطه تغییر مفهوم هندسه قدرتی است که امام خمینی(ره) آن را پایه‌گذاری کردند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس نیز قدرت نرم و فرهنگ عاشورایی ملت ما سبب پیروزی‌مان شد.

سردار سلیمانی افزود: شعاع نفوذ قدرت نرمی که امام راحل آن را پایه‌ریزی کرد، امروز در مرکز کشورهای اروپایی قابل مشاهده است و اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های آمریکا می‌بینیم و همچنین راهپیمایی‌های عظیم مردم کشورهای اروپایی علیه ظلم و ستم مستکبران، شاهد مثالی بر انتشار تغییر مفهوم قدرت در سطح جهان است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران امروز به عنوان یک ملت الگو برای جهانیان شناخته می‌شود و مورد تحسین بسیاری از اندیشمندان دنیاست، گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران را بزرگ کردند و البته ملت ایران نیز با فداکاری‌هایی که از خود نشان داده است، ثابت کرده که استحقاق این بزرگ بودن را دارد.

سردار سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که سال ۱۳۹۷ صادر شد، نقش مهم و ویژه‌ای را برای جوانان و دانشجویان قائل شدند؛ سازمان بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی گسترده در سراسر کشور، در راستای خدمت به مردم و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین جامعه‌پردازی برای نیل به تمدن نوین اسلامی، رسالتی تاریخی به برعهده دارد

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی از جمله تشکل‌های پیش‌رونده و‌ پیش‌برنده نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بسیج دانشجویی باید مطالبه‌گر و عدالت‌خواه باشد و با بسترسازی‌‌های لازم، کاری کند که چتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، گسترده‌تر از پیش شود.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید زمینه‌‌های مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کند، گفت: شهید رییسی تراز جدیدی از مدیریت را در کشور ما معرفی کردند‌ و بدیهی است که نباید از این تراز، عقب‌نشینی صورت بگیرد.

وی‌ در پایان گفت: امیدواریم ملت ایران در هشتم تیرماه، با حضور دشمن‌شکن خود پای صندوق‌های رای، حماسه دیگری را رقم بزنند.

نظر شما