شناسهٔ خبر: 66991136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سردار سلیمانی: امام خمینی(ره) مفهوم جدیدی از قدرت را به جهان معرفی کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام خمینی(ره) مفهوم جدیدی از قدرت را به جهان معرفی کرد زیرا ایشان آن قدرت را می‌شناخت و بر آن اشراف داشت و می‌دانست که ملت ایران ظرفیت دارد که با تکیه بر قدرت نرم بر همه اهداف خود دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (یکشنبه، 13 خرداد) در نشست مسئولان بسیج دانشجویی کشور طی سخنانی به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: امام راحل(ره) مفهوم جدیدی از قدرت را به جهان معرفی کرد زیرا ایشان آن قدرت را می‌شناخت و بر آن اشراف داشت و می‌دانست که ملت ایران ظرفیت دارد که با تکیه بر قدرت نرم بر همه اهداف خود دست پیدا کند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها کتاب قدرت نرم را بر اساس نظریات امام نوشتند، گفت: آمریکایی بیش از 50 درصد قدرت سخت دنیا و 25 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارند یعنی یک چهارم اقتصاد دنیا در اختیار آمریکایی‌ها است.

امام راحل با معرفی انقلاب اسلامی دوره جدیدی را در تاریخ آغاز کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه 800 میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکایی‌ها است، اظهار کرد: آمریکا 128 میلیارد دلار به سه کشور اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به غیر از بودجه نظامی خود، کمک کنند.

سردار سلیمانی گفت: امام(ره) عزیز با معرفی انقلاب اسلامی دوره جدیدی را در تاریخ بشری آغاز کرد. دوره‌ای که با برچیده شدن حکومتهای موروثی و سلطنتی و ایجاد مدل جدیدی از حکومت بر پایه مردم‌سالاری دینی آغاز شد.

وی عنوان کرد: با پایان سلطه پهلوی در ایران افول تمدن غرب نیز آغاز شد و حوادث غزه نقطه پایانی این تمدن بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: همین راهبرد امروز در غزه نیز تبلور دارد. به ظاهر خانه‌های آنها خراب شده است اما قدرت آنها مانند روز 7 اکتبر است. این قدرت به باور ملت‌ها بر می‌گردد و همان چیزی است که باعث شده رزمندگان جبهه مقاومت با اتکا به آن مقابل همه جبهه غرب بایستد، همین قدرت باعث می‌شود انصار الله یمن به ناوهای آمریکایی حمله کند و از آنها نهراسند.

امام خمینی(ره) با قدرت نرم هندسه جهانی قدرت را تغییر داد

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بر اساس این تغییر موازنه قدرت بود که امام هندسه قدرت را در جهان تغییر داد.

وی با بیان اینکه این قدرت امروز در جهان و منطقه در حال تکثیر است، بیان کرد: همین مسئله امروز جوانان و دانشجویان در دنیا را علیه ظلم به میدان آورده و به تعبیر رهبری در جای درستی از تاریخ قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: سازمان بسیج دانشجویی برای تحقق همه جنبه های مردم سالاری دینی رسالتی را با دوش دارد که شما دانشجویان که از ارکان آن محسوب می شوید، وظایفی را در این زمینه دارید. چتر بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل دانشجویی باید باز باشد و بستر فعالیت همه دانشجویان در آن فراهم باشد تا این قشر بتواند آرمانهای کمال یافته انقلاب را دنبال کند.

سردار سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه شهید رئیسی طرازی از مسئولیت را به مردم و جهان عرضه کرد و باید این مسیر ادامه پیدا کند از دانشجویان خواست زمینه این روند را فراهم کنند و گفت: نقش شما دانشجویان در تبیین مشارکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه مهم است. البته وارد مصادیق نباید شوید ولی باید به انتخاب مطلوب و تحقق شاخص های 4 گانه مد نظر رهبر انقلاب در انتخابات کمک کنید.

نظر شما