شناسهٔ خبر: 67300906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تلاش خواهیم کرد از ورود دستگاه‌های غیرفرهنگی به فرهنگ جلوگیری کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.

صاحب‌خبر -
مناظره | پزشکیان: تلاش خواهیم کرد از ورود دستگاه‌های غیرفرهنگی به فرهنگ جلوگیری کنیم
کد خبر: 664237
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۳:۳۷:۳۱

پزشکیان در بخش درگیری از صحبت های خود گفت: اصولا دولت باید از حالت مداخله‌گری در بیاید و سیاستگذار و ناظر باشد. کار باید به نهادها و سازمان‌های خصوصی داده شود و ممیزی طبق قانون و شفاف و به صورت سلیقه‌ای نباید باشد. من اجازه این نظارت سلیقه‌ای و مداخله فراقانونی را نخواهم داد. توجه به مالکیت معنوی بسیار مهم است و تلاش خواهیم کرد که در این حوزه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه دولت من یک دولت فرهنگی خواهد بود، گفت: تلاش خواهیم کرد که از ورود دستگاه‌های غیرفرهنگی به فرهنگ جلوگیری کنیم. ما باید در حوزه فرهنگی مانع از خروج نخبگان شویم. اکنون نخبگان فرهنگی ما ناراضی هستند که نباید بگذاریم این نارضایتی که منجر به فرار نخبگانی می‌شود، تداوم یابد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سریال‌هایی از خارج کشور نشان داده می‌شود، اما آنچه در سابقه تاریخی ماست آموزنده‌تر و غنی‌تر است و ما تلاش می‌کنیم در این حوزه کمک کنیم تا تولیداتی به وجود آید.

وی گفت: در حوزه کتابخوانی ما باید تلاش کنیم کتاب دوستی با کتاب را در جامعه ترویج دهیم. هر جامعه‌ای که کتابخوانی در آن گسترده‌تر است، جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها کمتر است. در برخی بخش‌های جامعه فضاهای کتابخانه و فضاهای فرهنگی ضعیف است و شاهد افزایش مشکلات اجتماعی و فرهنگی در آن نقاط هستیم

 

نظر شما