شناسهٔ خبر: 67300962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارزیابی از مناظره سوم انتخابات ۱۴۰۳

عزیزی: مناظره کاندیداها هنوز نتوانسته توقعات جامعه را برآورده کند

علی قورچیان

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: از نگاه بنده باید مقداری بیشتر مخاطب و به عبارتی مردم خوب ما بتوانند در یک نگاه کارشناسانه نظرات مبتنی بر رویکرد همه جانبه کاندیداها را در مناظرات تلویزیونی دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگوی زنده با برنامه استودیو مثبت و منفی پلاس ایسنا، ضمن ارزیابی از صحبت‌های کاندیداها در سومین دور از مناظرات انتخاباتی با محوریت موضوعات فرهنگی، بیان کرد:  مناظرات انتخاباتی یک اقدام خوبی است که صداوسیما برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است. فعالیت خوبی در عرصه برقراری ارتباط مردم با کاندیداهای ریاست جمهوری صورت گرفته است تا مردم بتوانند نظرات و دیدگاه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری را خوب بشنوند و با شناخت کافی پای صندوق‌های رای بروند.

وی اظهار کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز این کار به خوبی صورت گرفت. اما بنظر می‌آید سطح انتظارات و توقعاتی که از مناظره به معنای واقعی می‌رود، هنوز برآورده نشده است. برداشت من این است که باید مقداری بیشتر مخاطب و به عبارتی مردم خوب ما بتوانند در یک نگاه کارشناسانه نظرات مبتنی بر رویکرد همه جانبه به ویژه امشب در بحث فرهنگی را دریافت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سوالات کلیشه‌ای و پاسخ‌های کلیشه ای نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم‌باشد. من فکر می‌کنم سوالات مشکل داشته و صرفا سوالاتی کلیشه‌ای است. همواره این سوالات را مردم و متخصصین می پرسند. خیلی سوال کارشناسی شده‌ای نیست که به کاندیدا منعکس می‌شود.  سوالات باید مقداری با اندیشه‌های نظام اسلامی و آینده ایران و چالش‌هایی که داریم مرتبط باشد.

وی تاکید کرد: نکته دوم پاسخ‌هاست. پاسخ‌ها نیز باید به سمتی برود که بیننده وشنونده احساس کند که پاسخ درستی از سوی کاندیدا دریافت کرده است. آن‌چه که من برداشت می‌کنم درواقع این مناظره و مناظراتی که تا امروز پشت سر گداشتیم هیجان و تبیین و تحلیل خوبی را هنوز به مخاطب ارائه نکرده است و باید کیفی‌تر هم از سوی صداوسیما و هم از سوی کاندیداها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:  ما باید مقداری به سمتی برویم که خیلی محافظه کارانه سوال نکرده و پاسخ هم ندهیم. این رویکرد محتاطانه و محافظه کارانه مقداری مناظره را خسته کننده می‌کند. مثلا من فکر می‌کنم در این مناظره باید پرسیده می‌شد که آیا دستگاه‌های فرهنگی که در طول این سال‌ها داشتیم توانسته‌اند پاسخگوی نیاز مردم باشند. مشخصا کدام دستگاه؟ این همه دستگاه‌های فرهنگی که داشته و هزینه‌های گزافی را بر مردم تحمیل کردند آیا نیاز فرهنگی جامعه را برآورده کرده‌اند. مشخصا اگر برآورده کرده‌اند بگویند بله و اگر هستند چرا اینقدر مشکلات فرهنگی داریم.

عزیزی در پایان بیان کرد: اگر برآورده نکردند باید چه برخوردی با آنان در دولت آینده صورت گیرد. مثلا وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات داریم. اوقاف و امور خیریه داریم. الی ماشاالله دستگاه‌های فرهنگی داریم. این‌ها چه کردند؟ آیا در دولت آتی قرار است همین مسیر را ادامه داد و صرفا هزینه به کشوز تحمیل کنند یا این‌که می‌گویند باید تعدد دستگاه‌های فرهنگی را کم و کیفی‌سازی کرد.
انتهای پیام

نظر شما