شناسهٔ خبر: 1586632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نشست هم‌اندیشی مسئولان بسیج دانشجویی گنبدکاووس برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مسئولان مراکز و دفاتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از گرگان؛ صبح امروز نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر و مراکز بسیج دانشجویی گنبدکاووس با مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در محل دفتر معین بسیج دانشجویی شرق استان گلستان واقع در گنبدکاووس برگزار شد.


در ابتدای این نشست رضاممشلی، مسئول دفتر گنبدکاووس و معین شرق استان گلستان ضمن تقدیر از فرماندهان و جانشینان بسیج دانشجویی گنبدکاووس به پاس زحمات بی وقفه‌شان در ترم تحصیلی گذشته اظهار داشت: به وضوح نشانه‌های پیشرفت و حرکت رو به جلو در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گنبد دیده می‌شود که ماحصل نگاه و روحیه جهادی دانشجویان بسیجی است.


وی همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای اردوهای جهادی با رویکرد کاهش کمیت اعزام و افزایش کیفیت و بازدهی و همچنین گزارشی از نشست‌ها و حلقه‌های بصیرتی از رشد عملکرد برنامه‌ای حوزه‌ها و پایگاه‌های تابعه دفتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس خبر داد و گفت: انشاءلله طبق برنامه‌ مدون قبلی تا پایان سال 93 شاهد شکوفایی بسیار بیشتری در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گنبدکاووس خواهیم بود.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان نیز در این نشست با اعلام خبر تدوین یک گفتمان صحیح و اصولی بر اساس بحث و تبادل نظرهای صورت گرفته با برخی مسئولان دفاتر و مراکز بسیج دانشجویی اظهار کرد: حاصل نقدهای سازنده برخی دانشجویان بسیجی موجب شد با یک آسیب شناسی دقیق و کارشناسی در دو حوزه اصلاح ساختارها و بهبود کیفیت محتوا و ارزیابی دقیق کیفیت اجرای برنامه‌ها به طرح مکتوب نسبتا بی بدیلی برسیم و این حاصل پویایی و همکاری فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌ها و حوزه ها با ناحیه بسیج دانشجویی استان بوده است.


علی لشکر بلوکی در ادامه از تمامی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گنبد کاووس در هر رده‌ای خواست: برای رسیدن به اهداف متعالی همواره مطالبه‌گر، تحول خواه و اقدام کننده باشند و هیچ‌گاه خستگی را به خود راه ندهند.


وی دفاتر بسیج را در دانشگاه‌ها قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران و نقطه‌های پر قدرت دفاعی در برابر تهاجم نرم و فرهنگی دشمن خواند و خاطرنشان کرد: دفاتر و دانشجویان بسیجی باید در دانشگاه‌ها و در میان بدنه دانشجویی ریشه بدوانند و در همه صحنه‌ها حضور پررنگ داشته باشند.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان مراکز بسیج دانشجویی را پی و فنداسیون ساختمان بسیج دانست و تاکید کرد: در صورت مستحکم نبودن و لرزیدن این پی در تنگناها ساختار فرادستی نمی‌تواند محکم و استوار باشد و ناچار خواهد لرزید.


لشکربلوکی در توصیه‌ای جدی به فرماندهان و جانشینان بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس گفت: بسیج باید با حرکت بر محور اصولی علم در حوزه تولید علم و اندیشه فعال شده خلا علمی را در جامعه پوشش دهد.


وی باور به توانمندی خود و نگاه فنی و علمی به معضلات کشور را دو رکن اساسی پیشرفت تمامی مراکز بسیج دانشجویی در هر قالبی دانست و افزود: باید به فکر حل معضلات مردم و اجتماع باشیم و در عین حرکت در خط مقدم جبهه‌ علم و ایمان در دانشگاه‌ها از حضور در اجتماع غفلت نکنیم.


مهدی باقریان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گنبدکاووس نیز در این دیدار ضمن ابراز رضایت و خرسندی از توجه مسئولین بسیج دانشجویی استان به نقدها و پیشنهادهای دلسوزانه بسیجیان و ایجاد برخی تغییرات بر اساس تصمیم سازی‌های دانشجویان بسیجی و هم چنین تقدیر از حمایت‌ها و هدایت‌های مجموعه مدیریتی بسیج دانشجویی استان گلستان و دفاتر شهرستانی اظهار کرد: علی رغم همه توفیقات و پیشرفت‌ها که در سایه توکل به خداوند منان و همت و تلاش همه دانشجویان بسیجی و پرسنل و کادر بسیج دانشجویی بدست آمده است همچنان بسیج دانشجویی  در تمامی سطوح در ورود پرقدرت به رسانه و انعکاس حجم عظیم ماموریت‌ها و فعالیت‌های خود نتوانسته است به نقطه‌ی مطلوب برسد و این ضمن عدم ترویج فضای مثبت و کارآمد فرهنگی موجب دلسردی برخی نیروهای رده‌های جز خواهد شد.


وی همچنین از عدم حضور بسیجیان حوزه‌ها و پایگاه‌ها به صورت تخصصی در مسائل شهرستان و تعامل فنی با دستگاه‌های اجرایی علی رغم تاکیدات مکرر سازمان بسیج دانشجویی استان انتقاد کرد و افزود: باید ساختار و راهکاری مدون و روشن برای این تعامل دوطرفه طراحی و تهیه گردد، کما اینکه طرح مجمع ادوار در سطح استان توانسته بخشی از این خلل را رفع کند.


آزاده رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی شهید مفتح دانشگاه پیام‌نور گنبد نیز با اشاره به تغییرات مثبت در ساختار و همچنین محتوای برنامه‌ها و عملکرد بسیج دانشجویی استان و شهرستان نسبت به سال‌های گذشته گفت: این تغییرات حاصل روحیه خاضعانه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی و اعتماد به نظرات و نقدهای دانشجویان بسیجی بوده است.


وی ضمن ارج نهادن به زحمات مسئولان بسیج دانشجویی در سطح استان از فرآیند پیچیده برخی فعالیت‌ها و بروکراسی حاکم بر آنها و همچنین برخی اقدامات سریع انتقاد کرد که پاسخ مسئول سازمان بسیج دانشجویی مبنی بر اصلاح ساختار در قالب جدید و رویکرد طراحی کارشناسی و تدوین مسیر عالمانه را در پی داشت.
 

نظر شما