شناسهٔ خبر: 66991877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه قدس استان گیلان:

۷۱۱ روستای گیلان تا پایان سال از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

سردار «دامغانی» گفت: آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان از اهداف بسیج سازندگی سپاه و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) است که تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قدس استان گیلان امروز در جریان بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به سه روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد با بیان اینکه سپاه در کنار دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه شبکه زیرساختی آب در کشور دارد، اظهار داشت: یکی از اهداف بسیج سازندگی سپاه و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی به ۷۱۱ روستا است که این اقدام تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

وی با اشاره به لوله‌گذاری آب در روستای گیلان گفت: طی هشت ماه گذشته بیش از ۸۵۰ کیلومتر در بیش از ۴۰۰ منطقه روستایی و کوهستانی این استان، لوله‌گذاری انجام شد که این روند تا اتمام پروژه آبرسانی به ۷۱۱ روستا ادامه‌دار است.  

سردار دامغانی پروژه آبرسانی به سه روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد را از مهمترین پروژه‌های حوزه آبرسانی در گیلان دانست و افزود: سپاه دوشادوش دولت سیزدهم و با تبعیت از شهید جمهور به کاهش محرومیت در گیلان کمک خواهد کرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به سیاست‌گذاری آبرسانی به روستا‌های گیلان اظهار کرد: در مرحله نخست در تلاشیم به ۷۰۰ روستای شناسایی شده که شبکه‌های آن فرسوده بوده و یا با کاهش دبی آب مواجه بودند، تنش آبی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به سه روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد، ۹۸۰ خانوار از نعمت آب تصفیه شده بهره‌مند می‌شوند، گفت: خانوار‌های این سه روستا پیش از این، از آب چاه استفاده می‌کردند که با تلاش‌های دولت سیزدهم و بسیج سازندگی سپاه اکنون می‌توانند از آب تصفیه شده استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما