شناسهٔ خبر: 66991275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی ۳ روستای شهرستان رشت + فیلم

پروژه آب‌سانی به ۹۸۰ خانوار ۳ روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد بخش سنگر شهرستان رشت با دستان مادر شهید حسن نظری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان امروز_یکشنبه سیزدهم خرداد_ پروژه آبرسانی به روستاهای باز قلعه‌دژ، شیخ علی‌بست و نصرالله آباد بخش سنگر شهرستان رشت امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار، سردار دامغانی فرمانده سپاه قدس استان گیلان، احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و با دستان مادر شهید حسن نظری به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در آئین افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای باز قلعه‌دژ، شیخ علی‌بست و نصرالله آباد بخش سنگر شهرستان رشت اظهار کرد: طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان در فاز نخست طرح جهادی آبرسانی در دستور کار قرار دارد و اکنون سه روستا با ۹۸۰ خانوار از آب شرب سالم بهره مند شدند.

اسدالله عباسی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، زیرساخت آبرسانی در روستاها توسط جهاد سازندگی ایجاد شده بود اما به دلیل فرسودگی طی سالهای قبل، آب این مناطق قطع بود و ساکنان آن از آب چاه استفاده می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: با همت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و شرکت آبفای استان اقدامی جهادی شکل گرفت و اکنون مردم این روستاها از آب شرب سالم بهداشتی که از تصفیه خانه عبور می‌کند، بهره‌مند شده‌اند.

استاندار گیلان تصریح کرد: کارهای جهادی به گونه‌ای است که در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم پروژه‌های بزرگی را اجرایی کنیم و این امر همیشه در دستور کار دولت سیزدهم قرار داشت زیرا شهید خدمت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور انقلابی، جهادی، مردمی و خستگی ناپذیر در رأس آن بود.

وی ادامه داد: اکنون سبک زندگی نسبت به دهه‌های گذشته تغییر پیدا کرده و مصرف آب شرب افزایش یافته است؛ ضمن آنکه تأمین آب شرب سالم نیاز اولیه و اساسی همه مردم است.

عباسی گفت: در تلاش هستیم که روستاهای فاقد آب شرب در سریع‌ترین زمان از این نعمت برخوردار شوند و امید است که مردم از زیرساختهای فراهم شده، رضایت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست پروژه آبرسانی به روستاهای گیلان، تاکنون ۸۵۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و هدف ما آن است که با همت بسیج سازندگی و مشارکت مردم تا پایان سال جاری تمامی ۷۱۱ روستای فاقد آب شرب بهداشتی در استان را از این خدمت بهره مند کنیم.

نظر شما