شناسهٔ خبر: 66992145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور استاندار گیلان

۹۸۰ خانوار روستایی بخش سنگر رشت از آب شرب سالم برخوردار شدند

۹۸۰ خانوار در سه روستای بخش سنگر شهرستان رشت در راستای طرح جهادی آبرسانی به روستاهای استان گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۱۳ خردادماه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای باز قلعه‌دژ، شیخ علی‌بست و نصرالله آباد بخش سنگر شهرستان رشت اظهار کرد: طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان در فاز نخست طرح جهادی آبرسانی در دستور کار قرار دارد که هم اینک سه روستا با ۹۸۰ خانوار از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

وی افزود: زیرساخت آبرسانی در روستاها پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط جهاد سازندگی ایجاد شده بود اما به دلیل فرسودگی طی سال‌های قبل، آب این مناطق قطع بود و ساکنان آن از آب چاه استفاده می‌کردند.

استاندار گیلان ادامه داد: با همت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و شرکت آبفای استان اقدامی جهادی شکل گرفت و هم اینک مردم این روستاها از آب شرب سالم بهداشتی که از تصفیه خانه عبور می‌کند، بهره‌مند شده‌اند.

عباسی اضافه کرد: کارهای جهادی به گونه‌ای است که در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم پروژه‌های بزرگی را اجرایی کنیم که این امر همیشه در دستور کار دولت سیزدهم قرار داشت؛ زیرا شهید خدمت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور انقلابی، جهادی، مردمی و خستگی ناپذیر در راس آن بود.

وی بیان کرد: هم اینک سبک زندگی نسبت به دهه‌های گذشته تغییر یافته و مصرف آب شرب افزایش دارد؛ ضمن اینکه تامین آب شرب سالم نیاز اولیه و اساسی همه مردم است.

استاندار گیلان تصریح کرد: در تلاشیم که روستاهای فاقد آب شرب در سریع‌ترین زمان از این امکان برخوردار شوند و امید است که مردم از زیرساخت‌های فراهم آمده، رضایت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست پروژه آبرسانی به روستاهای گیلان ۸۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و هدف ما آن است که با همت بسیج سازندگی و مشارکت مردم تا پایان سال جاری تمامی ۷۱۱ روستای فاقد آب شرب بهداشتی در استان را از این خدمت بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام

نظر شما