شناسهٔ خبر: 66989507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه؛

عملیات اجرایی ۲ پروژه در بنادر استان گیلان آغاز شد

رشت- افتتاح ۳ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح در بنادر استان گیلان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر یکشنبه آئین افتتاح همزمان ۲۷ پروژه بندری و دریایی بنادر کشور در استان‌های گیلان، مازندران، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد که در بنادر استان گیلان نیز سه پروژه افتتاح و دو پروژه عملیات اجرایی آغاز شد.

«حسین یونسی» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: ۳ پروژه به ارزش ۸,۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر استان گیلان به افتتاح رسید.

وی افزود: پروژه نخست، اجرای طرح توسعه بندر مسافری-دریایی بندر چمخاله است که فاز اول آن به اتمام رسیده و اکنون در مرحله جذب سرمایه گذار برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه هستیم و اعتبار هزینه شده در این بخش بیش از ۴,۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان پروژه دوم را اجرای محوطه‌سازی ترمینال کانتینری و تأسیسات زیر بنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی اعلام و تاکید کرد: این پروژه برای حوضچه‌ها و اسکله‌های جدید احداث شده و نقش پررنگی در بخش لجستیک بندری خواهد داشت.

یونسی پروژه سوم قابل افتتاح در مجتمع بندری انزلی را طراحی، ساخت، حمل ، نصب و راه‌اندازی چهار دستگاه بازوی تخلیه مواد نفتی ثابت (Loading Arm) بیان داشت و گفت: این دستگاه‌ها کمک می‌کند عملیات تخلیه و بارگیری مواد سوختی از کشتی و بالعکس با ایمنی کامل و با سرعت بیشتر انجام شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی دو پروژه به ارزش ۶,۰۰۰ میلیارد ریال که از منابع داخلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین اعتبار شده، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای سیاست‌های توسعه اقتصاد دریا محور که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گام مؤثری در استان گیلان برداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی یکی از این پروژه‌ها بوده، تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع بندری انزلی ۱۶ هزار تن ظرفیت در این بخش دارد که با تکمیل این پروژه، ظرفیت مخازن روغن خام خوراکی بندرانزلی به ۵۶ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما