شناسهٔ خبر: 67786031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خبر داد

ایمن‌سازی محوطه قلعه باستانی شاه‌دژ کوه صفه

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به ناایمن بودن قسمت شمالی محوطه قلعه و دیواره قسمت غربی در مجاورت مسیر عمومی کوهنوردی، پروژه احیا، مرمت و بازسازی دیواره شمالی و غربی مطابق با طرح کلی بازسازی قلعه با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قلعه باستانی شاه‌دژ واقع در ارتفاعات کوه صفه با قدمت حدود ۱۵۰۰ سال از دوره ساسانیان یکی از جاذبه‌های تاریخی و میراث گذشتگان شهر اصفهان است.

وی افزود: با توجه به ناایمن‌بودن قسمت شمالی محوطه قلعه و دیواره قسمت غربی در مجاورت مسیر عمومی کوهنوردی، پروژه احیا، مرمت و بازسازی دیواره شمالی و غربی مطابق با طرح کلی بازسازی قلعه که توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری تهیه و به تأیید اداره کل میراث و گردشگری رسیده، انجام خواهد شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: هدف از انجام این پروژه ایمن‌سازی محوطه به‌منظور پیشگیری از حوادث کوهستان و بازسازی، احیا و مرمت بخش دیگری از این قلعه تاریخی به‌عنوان یکی از آثار باستانی و گردشگری شهر و استان است.

کارگر گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و با انتخاب پیمانکار به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نظر شما