شناسهٔ خبر: 66989397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آیا قهرمان لیگ درگیر انتخاب جانشین برای سرمربی می‌شود؟

ریسک درویش نگرفت؛ خروج اوسمار بدون امضای تمدید با پرسپولیس / پیام رمانتیک و خطر همسر برزیلی!

از چند هفته قبل باشگاه پرسپولیس باب مذاکره را با ویرا باز کرده بود و چند ورژن قرارداد مقدماتی نیز بین طرفین رد و بدل شد اما واقعیت این است که غیر از مرد برزیلی، رضا درویش هم نخواست کار را قبل از هفته آخر و تعیین تکلیف جام ، نهایی کند

صاحب‌خبر -

ریسک درویش نگرفت؛ خروج اوسمار بدون امضای تمدید با پرسپولیس / پیام رمانتیک و خطر همسر برزیلی!

ریسک مدیرعامل پرسپولیس برای تمدید نکردن با اوسمار قبل از بازی هفته پایانی، کار دست این باشگاه داده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ اوسمار ویرا که به عنوان یک مربی گمنام و تمرین دهنده برای کمک به یحیی گل‌محمدی جذب شده بود ، با کنار رفتن این مربی موفق، با تصمیم شجاعانه مدیران پرسپولیس به جای روی نیمکت نشست و برخلاف انتظارات موفق شد فاصله امتیازی با استقلال را جبران کرده و سرانجام با رکورد امتیازی جدیدی قهرمان لیگ برتر بیست‌وسوم شود.

طبیعی است این مربی گمنام که پیش از این دستمزد چشمگیری دریافت نمی‌کرد، با تبدیل شدن به سرمربی تقاضای افزایش دریافتی داشته باشد که این اتفاق هم رخ داد اما با ثبت یک قهرمانی در کارنامه اوسمار برزیلی، حالا او چندین مشتری و خواهان پیدا کند.

از چند هفته قبل باشگاه پرسپولیس باب مذاکره را با ویرا باز کرده بود و چند ورژن قرارداد مقدماتی نیز بین طرفین رد و بدل شد اما واقعیت این است که غیر از مرد برزیلی، رضا درویش هم نخواست کار را قبل از هفته آخر و تعیین تکلیف جام ، نهایی کند.

درویش مدیر محتاطی است و می دانست نایب قهرمانی شاید باعث تغییر نظر و ذائقه هواداران شود و مثل امروز او را مشتاقاته نخواهند. طول دادن امضای قرارداد نهایی، طول کشید و حالا خبر می‌رسد اوسمار بعداز جشن قهرمانی برای امضای تمدید قطعی ، بهانه آورده و ایران را ترک کرده است. 

ترک ایران از سوی کادرفنی بدون تمدید قرارداد، برای پرسپولیس یک خبر بد خواهد بود. خبری که نشان می‌دهد پرسپولیس درگیر یک چرخه احتمالی انتخاب جانشین برای اوسمار خواهد شد. و این می‌تواند به نمره منفی بزرگی در کارنامه درویش بدل شود. اگر پرسپولیس با مربی احتمالی بعدی نتواند موفق شود، قطعا انگشت اتهام سمت مدیرعامل خواهد بود که قبل از اتمام لیگ، امضای نهایی را از مربی برزیلی نگرفت و کار را به اما و اگر کشاند.

 اوسمار که طبق برنامه قرار است امشب تهران را به مقصد برزیل ترک کند، ظاهراً از مدیران باشگاه پرسپولیس یک هفته دیگر زمان خواسته تا با حضور در کشورش با خانواده‌اش هم برای تمدید قرارداد مشورت کند!

پیام اینستاگرامی این مربی جوان به خصوص قسمتی که خطاب به همسرش نوشته شده است، نشان می‌دهد که نگرانی پرسپولیسی‌ها بابت تمدید نشدن قرارداد سرمربی شان را باید جدی گرفت.

«می‌خواهم از تک تک هواداران پرسپولیس که در این فصل فضای شگفت‌انگیزی ایجاد کردند تشکر کنم. شما قدرت ما بودید تا به مبارزه ادامه دهیم. به همه همکاران و دوستانم می‌خواهم بگویم هیچ چیز با شما غیرممکن نیست. همچنین به عشق زندگیم می‌خواهم بگویم روزهای دور از تو تمام شد. من دیگر نمی‌توانم زندگیم را بدون تو تحمل کنم. روشنایی من دلیل زندگی من خیلی دوستت دارم. مادر مسیرهای من با شخصیت تو ساخته شد، ممنون. ۲۰۲۴/۶/۱ یک روز خاص در زندگی من است، از همه کسانی که در این راه کمک کردند تشکر می کنم.»

مربی ای که در کوتاه مدت با توجه به آشنایی دقیق نسبت به بازیکنان پرسپولیس و توانایی آنها، مشکلات تاکتیکی شکل گرفته در زمان یحیی گل‌محمدی را رفع کرد و فوتبال روان و زیبایی به نمایش گذاشت که مشکل گلزنی نیم فصل اول را نداشت.

جذب اوستون ارونوف ازبک هم در بهبود نتایج پرسپولیس موثر بود اما اوسمار ویرا نشان داد که در بازی‌خوانی حین مسابقه، و انجام تعویض هم تبحر خوبی پیدا کرده و نمی‌توان او را یک مربی ناشی و تازه کار دانست.

حالا گفته می‌شود این مربی یکی، دو پیشنهاد خارجی از چین و امارات دارد و با توجه به دستمزدهای بالاتر به همین دلیل بازگشت او به پرسپولیس با تردید همراه شده است. هر چند حضور قطعی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا و بهبود شرایط مالی باشگاه بخاطر مالکان جدید، می تواند این برزیلی را برای بازگشت مجاب کند.

باید منتظر ماند و شرایط نیمکت پرسپولیس را در حالی که رقیب از همین امروز نقل و انتقالات را با ابقای کادرفنی اش شروع کرده، نظاره کرد.

نویسنده: بهنام شریفی

 

نظر شما