شناسهٔ خبر: 66985650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

بهادری جهرمی: شهید رئیسی در اوج بحران‌ها امیدوار بودند

سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید رئیسی در اوج بحران‌ها امیدوار بودند، افزود: حتی در جلسه سخت و تلخی که خیلی از آمار های روی میز باعث میشد امیدهایمان را از دست بدهیم باز ایشان امیدوار بودند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی بهادری جهرمی سخنگو دولت در نشست مسئولان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: در کنار این خسران عظیم یکبار دیگر به ما و جهان ثابت کرد چه مردم خوب و پایکاری داریم اما قدرشان را نمی‌دانیم؛ ان‌شاءالله شاکر این نعماتی باشیم که خداوند به ما داده است. وی افزود: انسان خوب زیاد است اما الزاما یک انسان خوب رئیس جمهور خوب نیست؛ ما رئیس جمهور جامع الاطرف میخواهیم، هم در ویژگی های شخصی و هم در مسیرش.سخنگوی دولت مطرح کرد: اگر شخص خود ساخته نباشد مسیر حق را نمی‌تواند صیانت کند.وی ادامه داد: اولین و پایه ای ترین ویژگی شخصی شهید رییسی باور عمیق ایشان به خدا بود؛ آقای رییسی موثر در وجود را جز خدا نمی‌دانست و عمیقا و ذاتا به این باور داشت.

بهادری جهرمی تاکید کرد: سال‌های سال این خود سازی که صورت گرفته بود ایشان را یک عبد و بنده واقعی خدا ایجاد کرده بود، در تمام تصمیمات توسل و توکلشان‌ به خدا و معصومین زیاد بود. وی با بیان اینکه در اوج بحران ها آقای رییسی امیدوار بودند، افزود: حتی در جلسه سخت و تلخی که خیلی از آمار های روی میز باعث میشد امیدهایمان را از دست بدهیم باز ایشان امیدوار بودند.سخنگوی دوبت تصریح کرد: این عبادت محض خدا را تبلورش‌ را امروز در سربازی آقا و خدمت به مردم می‌دانستندوی ضد فساد بودن را دیگر ویژگی های شهید رئیسی عنوان کرد و ادامه داد: ساده زیستی و ضد فساد بودن ایشان یکی دیگر از ویژگی های ایشان بود زیرا ذاتشان‌ ضد فساد بود.وی خصوصیت دیگر شهید رئیسی را ضد فساد بودن عنوان کرد.

وی عبودیت و اتکا به خدا را از دیگر ویژگی‌های شهید جمهور عنوان کرد و گفت: تبلور این ویژگی‌ها را امروز در خدمت به مردم و سربازی اقا می‌بینید. چرا که ایشان ذاتا خودش را خدمت‌گذار مردم میدانست. برای همین شهید خدمت زندگی کرد و شهید خدمت هم شد. بهادری جهرمی تاکید کرذ: ممکن است خیلی های به مردم خدمات بدهند، اما نه با مبنای ایمان به خدا، لذا اقای رئیسی هرگز تعارضی بین مردم داری و خداباوری نمی‌دید و برای ایشان این مساله دو روی یک سکه بود. این رفتار را از سربازی آقا یاد گرفته بودند.وی با اشاره به انتقادهای برخی به دولت بابت کوتاه امدن جلوی برخی اختلاف‌ها با مجلس گفت: به ما اجازه نمی‌دادند ما بگوییم مبنای برخب مشکلات چیست، می‌گفتند ما باید برای نظام هزینه شویم. بارها در این سه سال عیار اقای رییسی و ولایت مداری ایشان به ما ثابت شد.

سخنگوی دولت ساده زیستی و ضد فساد بودن آقای رئیسی را از دیگر خصوصیات مهم ایشان مطرح کرد و گفت: دیدید که شهید جمهور در جا به جایی و برکناری تعارف نداشت و هرکسی به ایشان نزدیکتر بود می‌دانست در معرض صراحت ایشان قرار دارد. آقای رئیسی مشورت پذیر بود با اینکه سی سال در مسندهای گوناگون حاکمیت بود، حدود ده سال در سازمان بازررسی کل کشور، رییس قوه قضائیه و استان قدس و ... بودند؛ همچین شخصی وقتی در مسند ریاست جمهوری بنشیند ممکن است بگوید همه چیز میدانم و حرف کسی را نشود. اما ایشان از داخل و خارج دولت، جوانان، مخالفین و موافقین، جامعه نخبگانی و دانشگاهی مشورت می‌گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: بعضی خودشان را عقل کل می‌دانند اما در ذات مشورت مزایای بسیاری نهفته است؛ در دولت وقتی می‌خواستند موضاعات متعددی را جمع بندی کنند، اقای رئیسی می‌گفتند نه این موضوع نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد. وقتی تصمیمی هم می‌گرفت قاطع بود. سخگوی دولت با اشاره به یتیم بزرگ شدن آقای رئیسی از کودکی خاطرنشان کرد: مردمی بودن اقای رئیسی به این خاطر بود که ایشان بچه یتیم بزرگ شده بود و از زبان محرومین و مستضعفین با دولت حرف میزد چرا که از درون محرومیت را چشیده بود. کاهش ضریب جینی و اختلاف طبقاتی با وجود تورم بالا در این دولت پایین آمد اما نمی‌خواهند این قضیه دیده شود ما دولت را با تورم بالا تحویل گرفتیم اما ضریب جینی را کاهش دادیم.بهادری جهرمی تاکید کرد: شما خط دوگانه‌ای بین دولت، خط رهبری و حتی سایز نهادهای دولت نمی‌دیدید. همه در جلسات فکر می‌کردند یک خانواده هستند به همین خاطر در بحران هایی مثل سیل، زلزله و مواردی از این قبیل برادرانه کنار هم ایستادند و هستند.وی با تاکید بر اینکه در عین اختلاف نظرهایی که وجود داشت اما نتیجه، تعامل جدی و انطباق جدید در دیپلماسی کشور شد، افزود: می‌بینید که نتیجه‌اش می‌شود وعده صادق که دیدید. دیپماسی و میدانی که در حوزه دفاعی مشهور شد، اما در حوزه اقتصادی،فرهنگی و حوزه‌های دیگر نیز نقش داشت.بهادری جهرمی در ادامه گفت: نجات سیاست خارجی از بحران تک قطبی نگاه کردن به موضوعات چند جانبه بین المللی از مهمترین اقدامات آقای رئیسی بود.

وی افزود: سیاست خارجی در دهه گذشته فقط در یک مفهموم خلاصه شده بود در صورتی که سیاست خارجی چندین بعد دارد. اقای رئیسی مسیر و موضوع را به زمین همسایگی تغییر داد، یعنی به جای اینکه بخواهد در زمین بازی که برایش تعیین کردند؛ زمین بازی را تغییر داد‌. سال ها می‌توان از تغییر این ریل گذاری صحبت کرد دشمن ما انقدر جری شده بود که میگفت سیاست ما به انزوا کشاندن ایران است. بهادری جهرمی افزود: می‌گفتند ضعف این دولت زبان دنیای آن است اما در این دولت دو هزار کیلومتر دور از خاک خود وعده صادق را انجام دادیم و دیپلمات اسدی را بعد پنج سال ازاد کردیم. همچنین در طول سه سال با کشورهایی که حتی بعد انقلاب رابطه نداشتیم رابطه برقرار کردیم.

می‌گویند چرا ایران 200 هزار بشکه نفت می‌فروخت الان چرا 2 هزار بشکه میفروشد؟ مگر فشارها را زیاد نکردید؟ می‌گویند چرا اما هرچه فشار می‌آوریم آنها راه دیگری پیدا می‌کنند.وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور به جای باور به کدخدا باور به خدا و خلق خدا داشت. به جای اینکه در سفر خارجی به فکر گرفتن عکس یادگادری و کیک بریدن باشد به دنبال جست‌وجوی چیزهای جدید بود. در سفرهای خارجی ربات جراحی سینا به نمایش گذاشت، با تجار این کشورها صحبت میکرد و پشت جوانان نخبه خود قرار میگرفت و انها حمایت می‌کرد.سخنگوی دولت گفت: پهباد کشاورزی جوانان کشور را به افریقا برد و به نمایش گذاشت و با این زبان، تجارت خارجی کشور را مطرح کرد. در حوزه غیر نفتی هم با این اقداماتی که انجام دادند حجم تجارت خارجی ما در 1401 112 هزار میلیارد شد و 1402 همین رکورد را دوباره زدیم.

نظر شما