شناسهٔ خبر: 66981775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهادری: شهید رئیسی تعارضی بین مردم‌داری و خداباوری نمی‌دید

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: اگر بخواهیم راه خدمت ادامه یابد، باید فردی را انتخاب کنیم که همانند شهید رئیسی ذاتش مردمی، ساده زیست و ضد فساد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، ویژه برنامه انتخاباتی سازمان بسیج دانشجویی‌ با حضور بیش از 1500 نفر از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور امروز در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در این مراسم با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهش در سانحه بالگرد گفت: این اتفاق در کنار اینکه خسرانی عظیم بود، به جهان ثابت کرد که ما چه مردم خوب، انقلابی، بامرام و صبوری داریم اما قدرشان را نمی‌دانیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و کاری شهید رئیسی، خاطرنشان کرد: این خصوصیات به حدی بود که رهبر انقلاب ایشان را «جامع الاطراف» معرفی کردند و در زمان حیات آقای رئیسی نیز تعاریف زیادی از ایشان داشتند اما مهمترینشان همین جامع الاطراف بودن است. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه آدم خوب زیاد است اما الزاماً هر انسان خوبی، رییس جمهور خوبی نخواهد شد،گفت: ما نیازمند یک فرد جامع الاطراف هستیم چراکه اگر شخص، خودساخته نباشد، نمی‌تواند این مسیر را هدایت کند.

بهادری جهرمی افزود: ما در گذشته افراد کارآمد زیاد داشتیم اما خطشان خط درستی نبود. انسان‌های فرهیخته و وارسته‌ای هم هستند اما کارآمدی و توانایی مدیریت کلان کشور را ندارند.

سخنگوی دولت اولین و پایه‌ای‌ترین ویژگی آیت‌الله رئیسی را باور عمیق به خدا معرفی کرد و افزود: ایشان در همه تصمیم‌گیری‌ها این باور را داشتند نه اینکه فقط در عبادتشان به یاد خدا باشند.

وی تصریح کرد: آقای رئیسی در اوج بحران‌ها بسیار امیدوار بود، حتی در جلسات سخت و تلخی که آمار‌های اقصادی باعث از دست رفتن امیدهای ما می‌شد؛ باز ایشان امیدوار بود چون مبنای محاسباتش با ما فرق می‌کرد. 

سخنگوی دولت سیزدهم عبودیت و اتکا به خدا را از دیگر ویژگی‌های شهید جمهور دانست و گفت: تبلور این ویژگی‌ها را در خدمت به مردم و سربازی آقا می‌بینید. چرا که ایشان ذاتاً خودش را خدمت‌ذار مردم می‌دانست.

بهادری جهرمی افزود: آقای رئیسی هرگز تعارضی بین مردم داری و خداباوری نمی‌دید و برای ایشان این مساله دو روی یک سکه بود.

وی با اشاره به برخی اختلافات دولت و مجلس گفت: آقایث رئیسی به ما اجازه نمی‌دادند بگوییم مبنای برخب مشکلات چیست، می‌گفتند ما باید برای نظام هزینه شویم. بارها در این سه سال عیار آقای رئیسی و ولایتمداری ایشان به ما ثابت شد. 

سخنگوی دولت، ساده زیستی و ضد فساد بودن آقای رئیسی را از دیگر خصوصیات مهم ایشان مطرح کرد و گفت: آقای رئیسی اولین کسی بود که با هرگونه فساد برخورد می کرد چراکه مبارزه با فساد در ذات ایشان بود و ما هم اگر بخواهیم راه خدمت را ادامه دهیم، باید فردی را انتخاب کنیم که این ویژگی‌ها را داشته باشد.

بهادری جهرمی اظهار داشت: ایشان در جا به جایی و برکناری افراد با کسی تعارف نداشت و هرکسی به ایشان نزدیکتر بود می‌دانست در معرض صراحت ایشان قرار دارد.

سخگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: ضریب جینی و اختلاف طبقاتی با وجود تورم بالا در این دولت پایین آمد اما برخی نمی‌خواهند این قضیه دیده شود. ما دولت را با تورم بالا تحویل گرفتیم اما ضریب جینی را کاهش دادیم.

بهادری جهرمی گفت: شما خط دوگانه‌ای بین دولت، رهبری و حتی سایر نهادهای دولت نمی‌دیدید. همه در جلسات فکر می‌کردند یک خانواده هستند به همین خاطر در بحران هایی مثل سیل، زلزله و ... برادرانه کنار هم ایستادند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نجات سیاست خارجی از بحران تک قطبی نگاه کردن به موضوعات چند جانبه بین المللی، از مهمترین اقدامات آقای رئیسی بود. سیاست خارجی در دهه گذشته فقط در یک مفهوم خلاصه شده بود در صورتی که سیاست خارجی چندین بعد دارد. آقای رئیسی مسیر و موضوع را با اهمیت دادن به همسایگان تغییر داد. سال ها می‌توان از این تغییر ریل گذاری صحبت کرد. دشمن ما آنقدر جری شده بود که می‌گفت سیاست ما به انزوا کشاندن ایران است. 

بهادری جهرمی افزود: در این دولت کارهای مختلفی مثل عملیات وعده صادق صورت گرفت و یا  آقای اسدی یکی از دیپلماتهای کشورمان بعد از 5 سال آزاد شد. در طول این سه سال با کشورهایی که حتی بعد انقلاب رابطه نداشتیم رابطه برقرار کردیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور به جای باور به کدخدا باور به خدا و خلق خدا داشت. به جای اینکه در سفر خارجی به فکر گرفتن عکس یادگاری باشد به دنبال جست‌وجوی دستاوردهای جدید برای ملت ایران بود. پشتیبان جوانان نخبه بود از آنها حمایت می‌کرد.

سخگوی دولت  گفت: نباید اجازه دهیم  دیگران بدنامی‌های خودشان را به نام آقای رئیسی بزنند و تورم‌هایی که به جای گذاشتند و تحویل این دولت دادند را به نام ایشان معرفی کنند. 

وی  در پایان سخرانی خود در پاسخ به سوال دانشجویی درباره سیاست ورزی و کنش گری  دولت در عملیات وعده صادق گفت: دولتی که مرد باشد و وسط میدان بماند،  می‌تواند کار را به انجام رساند. قطعاً در هر کاری سختی‌هایی وجود دارد اما اگر دولت پای کار باشد، می تواند کار را انجام دهد.

سخنگوی دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: در عملیات وعده صادق ابتدا بحث شد که اصل کار خوب است یا نه. پس از  بررسی کامل اصل مسئله و به نتیجه رسیدن برای جواب قطعی به رژیم صهیونیستی، عوارض آن بررسی شد که چه اتفاقاتی ممکن است بعد از آن رخ دهد.

جهرمی گفت: قرار شد همه بخش‌ها برای هر عوارض این عملیات  برنامه داشته باشند. میدان و دیپلماسی هماهنگ بود و همه بخش ها با این دو حوزه هماهنگ بودند. هر کسی به اندازه جایگاه خود می دانست چه اتفاقی رخ داده و برای جلوگیری از عوارض بعدی چه باید بکند. دولت هم کاملاَ آماده بود که بعد از عملیات چه روندی را در پیش گیرد. همه حوزهای  دولت؛ بانک‌مرکزی، سخنگو، وزارت ارشاد و... آمادگی لازم را داشتند و با دو بخش میدان و دیپلماسی هماهنگ بودند.

وی درباره طرح های نیمه‌تمام دولت نیز تصریح کرد: آقای رئیسی سعی کرد پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام را کامل کند. برخورد با فساد در شبکه بانکی را شروع کرد و بر ابن اساس در سال گذشته سه موسسه مالیاتی اعتباری منحل شد.

انتهای پیام/

نظر شما