شناسهٔ خبر: 66978856 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معتمدی خبر داد؛

۱۳۰۰ نفر واجد شرایط مسکن در دانشگاه علامه طباطبایی/ زمین برای ساخت هزار مسکن مناسب است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که دانشگاه علامه طباطبایی سابقه ساخت مسکن دانشگاهی نداشت، گفت: حدود ۱۳۰۰ نفر واجد شرایط مسکن در این دانشگاه هستند، در حالی که زمین برای ساخت هزار مسکن مناسب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان این دانشگاه که ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف تقدیر از زحمات کسانی تشکیل شده که در زمینه ساخت مسکن دانشگاهیان فعالیت کرده‌اند. ساخت مسکن برای دانشگاهیان از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید بود. وقتی ایت‌الله رئیسی اعلام کرد که ۴ میلیون مسکن ساخته خواهد شد، برخی جدی نگرفتند؛ اما امروز می‌دانیم که اراده ایشان ستودنی بود.

وی افزود: ساخت مسکن فقط جنبه اقتصادی برای دانشگاهیان ندارد، بلکه آرامش و امنیت برای افراد به ارمغان می‌آورد. دانشگاه علامه طباطبایی تاکنون مسکن دانشگاهی نداشته است و هم‌اکنون برای نخستین بار این اتفاق افتاده است. ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی زمین دانشگاه علامه طباطبایی با فرمان آیت الله رئیسی انجام شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با تلاش‌های انجام شده، زمین مورد نظر تغییر کاربری داد. نقشه‌های اولیه ساخت و ساز از همان مراحل ابتدایی انجام شده بود و امیدوارم همچنان با سرعت خوبی پیش برود. حدود ۱۳۰۰ نفر واجد شرایط در دانشگاه علامه طباطبایی هستند؛ اما زمین پس از تغییر کاربری برای هزار نفر مناسب است. ممکن است نگرانی‌هایی وجود داشته باشد ولی تلاش می‌کنیم برطرف شود.

تأمین مسکن متأهلی دانشگاهیان در دولت شهید جمهور برابر با ۶۰ سال گذشته است

علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه این مراسم اظهار کرد: به جامعه دانشگاهی قول داده بودیم موضوع مسکن را برای کارمندان و اعضای هیات علمی که فاقد مسکن هستند حل کنیم.

وی افزود: امروز خدا را شاکر هستیم که تقریباً وعده‌ای که یک سال و نیم قبل به جامعه دانشگاهی داده‌ایم به ثمر نشسته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم یادآور شد: این مسیر سختی‌هایی به همراه داشت. بعضاً گاهی مواقع با دکتر معتمدی تماس می‌گرفتم و می‌گفتم کاری که در حال انجام است شبیه به یک معجزه است. یک اتفاقاتی در این زمین افتاده بود که برطرف کردن آن کار به شدت سخت و طاقت‌فرسا بود. 

خطیبی گفت: نگاه وزیر علوم و وزیر راه‌ و شهرسازی به حل مساله زمین و مسکن اعضای‌ هیأت علمی، نگاه‌ ویژه‌ای است. زمانی که با مشکل برخورد می‌کردیم این وزرا بازوی توانمند ما بودند.
وی افزود: در دولت سیزدهم بحث مسائل دانشگاه‌ها برای رئیس‌جمهور شهید فقیدمان اهمیت داشت. علاوه بر این موضوع حمایت از نخبگان، بحث نگهداشت نخبگان و ساخت‌ خوابگاه‌های متأهلی بسیار حائز اهمیت است. 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: سال‌های سال بحث ساخت خوابگاه‌های متأهلی برای دانشجویان متأهل تعطیل و مغفول مانده بود که در این دو سال و نیم گذشته این میزان جهش بسیار خوبی پیدا کرد و این عدد برابری می‌کند با آن چیزی که در طول ۷۰-۶۰ سال گذشته ساخته شد؛ لذا اهتمام مساله نگهداشت نخبگان و حمایت از نخبگان در این دولت خیلی جدی است. 

خطیبی گفت: در چند استان و دانشگاه در شرف واگذاری زمین هستیم. برای کل آموزش عالی در ۲۶ استان مشابه اتفاقی که امروز در دانشگاه علامه طباطبائی می‌افتد در شرف رخ دادن است. امیدواریم بتوانیم در همه دانشگاه‌ها این موضوع را پیگیری کنیم و برای دانشگاه‌هایی که زمین ندارند از اراضی دانشگاه‌هایی که زمین بیشتری دارند کمک بگیریم. 

وی اضافه کرد: در هر صورت ما یک خانواده هستیم و ما خانواده آموزش عالی باید با کمک یکدیگر مسائل را حل کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: به کارمندان قول داده‌ بودیم درخصوص بحث مسکن فاقدین مسکن به کارمندان جامعه دانشگاهی قولی داده بودیم که حتماً این قول عملی خواهد شد. امروز این اتفاق در دانشگاه‌ علامه طباطبائی رخ می‌دهد و چند صباح دیگر در سایر استان‌های کشور.

پایان پیام/

انتهای پیام/

نظر شما